Lediga jobb som Arbetsledare, lager i Ljungby

Se lediga jobb som Arbetsledare, lager i Ljungby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ljungby som finns hos arbetsgivaren.

Produktionsledare till PostNord TPL Ljungby

Om företaget PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden. Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kunde... Visa mer
Om företaget
PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden. Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek och förutsättningar är vår drivkraft att alltid leverera en logistiklösning som ökar kundens konkurrenskraft och möjliggör ökad tillväxt.
 
Om tjänsten 
Vårt team består av 4 produktionsledare och 6 gruppledare som arbetar med en av våra största kunder på PostNord TPL i Ljungby. Vi arbetar på två olika skift, 2 produktionsledare per skift, vi arbetar i en ständigt föränderlig miljö där vi ständigt arbetar med förbättringar, hitta det enklaste sättet att utföra en arbetsuppgift på. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som produktionsledare eller motsvarande. Du ska gilla att leda din personal mot uppsatta mål, coacha dem samt att arbeta operativt med din personal, Du gillar att utveckla och effektivisera våra arbetsprocesser vidare. Vi har kunden i fokus och strävar alltid efter att leverera. Vi arbetar i skift, vilket även du kommer att göra. Arbetstiderna är förlagda 06.00-15.00 och 14.00-23.15. 
 
Vem är du? 
Vi söker dig som har ett stort intresse för ledarskap och personalansvar, och som tycker om att leda och coacha din personal mot framgång. Om du har erfarenhet som produktionsledare, arbetsledare eller teamledare ser vi det som meriterande, men framförallt söker vi någon med engagemang, driv och en vilja att utvecklas.Vi uppskattar erfarenhet från producerande industri, där du har arbetat med lean och fokuserat på att eliminera "waste" för att förbättra produktiviteten. Hos oss får du chansen att växa i din roll, vi erbjuder ledarskapsutbildning och utbildningar som du har nytta av för att stärka dina kompetenser som produktionsledare och chef. Som ledare är du tydlig i dina förväntningar, återkoppling och kommunikation till ditt team. Vi ser stort värde i personliga egenskaper – även om du inte har all erfarenhet vi efterfrågar, men har rätt inställning och vilja att utvecklas, så kommer vi att ge dig de verktyg du behöver för att nå framgång hos oss.
 
Vad händer när du sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Carolina Andersson på 070-9716255 alternativt [email protected]

I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg.
För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Visa mindre

Lagerledare Optimera Ljungby

Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad? Lagersäljare med arbetsledaransvar till vår enhet i Ljungby Optimera Svenska AB i Ljungby söker nu en driven Lagerledare redo att axla ansvaret för hela enhetens lager. Du blir i g... Visa mer
Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?


Lagersäljare med arbetsledaransvar till vår enhet i Ljungby

Optimera Svenska AB i Ljungby söker nu en driven Lagerledare redo att axla ansvaret för hela enhetens lager. Du blir i grunden anställd som Lagersäljare med ett arbetsledaransvar som Lagerledare. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har några års erfarenhet från lagerförsäljning och att du har ett etablerat nätverk i byggbranschen i området. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta mot angivna mål.

Vi erbjuder ett ansvarsfullt uppdrag där du kommer att verka i nära samarbete med enhetschef och butiksledare. Du får ett stort eget ansvar att leda personalen. För att trivas i rollen är det viktigt att du brinner för att leda och motivera din personal, samt att vara en del i det dagliga arbetet. Tjänsten är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och är drivande, vi ser därför gärna att du med din ansökan försöker motivera varför du söker tjänsten och även motivera varför just du hade varit lämpad för rollen som lagerledare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Kundservice och försäljning
• Lagerpåfyllnad och varumärkning
• Ansvar för arbetsledning på lagret, snickeri och brädgård
• Ansvar för godsmottagning, lagerpåfyllnad, varumärkning och utplockning. Observera att arbetet kan innebära en del tunga lyft,
• Ansvar för kundservice och försäljning på lagret
• Arbete i vår Butik kan förekomma vid behov

Varför arbeta hos oss? 

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba inom SGDS Gruppen innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en bra arbetsmiljö.

 Dina kvalifikationer:


• Gymnasieutbildning gärna med logistik eller byggteknisk inriktning
• Kunskap om virke och byggmaterial
• Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Datorvana
• Truckkort och B-körkort krävs för tjänsten
• Flytande i svenska språket, både i tal och skrift

Dina personliga egenskaper:


• Ledarförmåga
• God social kompetens.
• Uppskattar högt tempo
• Serviceinriktad
• Handlingskraftig och självgående
• Strukturerad och planeringsförmåga

Ansökan:

Låter det intressant?

Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV via ansökningsformuläret så snart som möjligt, dock senast den 7 januari 2024.

Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!


Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder med fokus på kvalitet, service och flexibilitet. Vi är alltid på tå för att vara det självklara valet för proffs inom bygg. Vi ingår i SGDS Gruppen som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS Gruppen omfattar förutom Optimera bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150?000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3?000 medarbetare.?Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://www.sgdsgruppen.se/, https://www.optimera.se/bygghandel/proffs Visa mindre

Lageransvarig till industri i Ljungby

Dina arbetsuppgifter Till vår kund i Ljungby söker vi nu en lageransvarig till ett industrilager. Som lageransvarig kommer du ha ett övergripande ansvar för lagerhållningen, att kvalitén på produkterna hålls och säkerställa så att in och utleveranser sköts och kontrolleras. I rollen kommer du ha en daglig kontakt med kunder och leverantörer både via telefon och mail. Du ansvarar även för företagets transportbokningar. Som lageransvarig tillkommer även pe... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Till vår kund i Ljungby söker vi nu en lageransvarig till ett industrilager. Som lageransvarig kommer du ha ett övergripande ansvar för lagerhållningen, att kvalitén på produkterna hålls och säkerställa så att in och utleveranser sköts och kontrolleras. I rollen kommer du ha en daglig kontakt med kunder och leverantörer både via telefon och mail. Du ansvarar även för företagets transportbokningar.
Som lageransvarig tillkommer även personalansvar över en mindre grupp.

Anställning är på heltid och inleds med en inhyrning via Inpeople.


Din profil
För att axla rollen som lageransvarig ser vi att du tidigare har jobbat i en liknande roll på ett industrilager. Du har tidigare haft ansvar över in- och utleverans, jobbat nära kunder och haft personalansvar. Du bör vara en skicklig truckförare med några års erfarenhet utav truckkörning. Det tillkommer en del administrativa uppgifter så du bör även ha med dig god datorvana.
Som person ser vi att du är ansvarsfull, strukturerad och flexibel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter inom affärssystemet Monitor.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag! Visa mindre

Arbetsledare inom logistik till Invacare Rea AB

Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen me... Visa mer
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden.

Invacare befinner sig just nu i en förändringsresa och går från att ha tonvikt på produktion i Diö till att bli det största logistikcentret i Norden inom koncernen. Eftersom det inte finns erfarenhet av renodlad logistik-produktion behöver vi nu rekrytera dig som vet med dig att du brinner för logistik och distribution. Den förändringsresan som är påbörjad kräver nya tankesätt, idéer och ett transformativt ledarskap. Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.

Maxkompetens söker för en direktrekrytering en Arbetsledare inom logistik och distribution till Invacare Rea AB i Diö! Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för logistik och distribution och har erfarenhet av en ledande befattning. I rollen som logistik- och distributionsansvarig hos Invacare Rea AB är det av stor vikt att du som person har mycket god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på affärsmässighet och långsiktighet. Dina ledaregenskaper är goda och du förstår vikten av ett kommunikativt och situationsanpassat ledarskap.

Som person är du analytisk och strategiskt lagd. Vidare är du trygg i din yrkesroll och strävar ständigt efter att förbättra och utveckla organisationens flöden och arbetssätt. För att trivas i den här rollen och på Invacare Rea AB får du som mest energi när du får arbeta med effektivisering och smarta samt hållbara lösningar. Vidare tycker du om att arbeta såväl strategiskt och långsiktigt som hands-on med operativa uppgifter.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Arbetslivserfarenhet inom logistik/ distribution i en ledande befattning med personalansvar.
Erfarenhet av 5S och Lean.
Goda kunskaper inom Officepaketet samt vana att arbeta i affärssystem.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.


Din profil
Vi söker dig som brinner för logistik och distribution och har erfarenhet av en ledande befattning. I rollen som logistik- och distributionsansvarig hos Invacare Rea AB är det av stor vikt att du som person har mycket god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på affärsmässighet och långsiktighet. Dina ledaregenskaper är goda och du förstår vikten av ett kommunikativt och situationsanpassat ledarskap.

Som person är du analytisk och strategiskt lagd. Vidare är du trygg i din yrkesroll och strävar ständigt efter att förbättra och utveckla organisationens flöden och arbetssätt. För att trivas i den här rollen och på Invacare Rea AB får du som mest energi när du får arbeta med effektivisering och smarta samt hållbara lösningar. Vidare tycker du om att arbeta såväl strategiskt och långsiktigt som hands-on med operativa uppgifter.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Några års arbetslivserfarenhet inom logistik/ distribution i en ledande befattning med personalansvar.
Erfarenhet av 5S och Lean.
Goda kunskaper inom Officepaketet samt vana att arbeta i affärssystem.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.


Övrig information
Placeringsort: Diö.
Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid.
Varaktighet: Tillsvidare.
Lön: Individuell lönesättning.

Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjärned (0733 20 56 35). Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Med vårt motto "Yes, you can" vill vi säga att du kan mer än du tror, bara du har viljan och de rätta hjälpmedlen. Det avgörande för oss är att vi kan erbjuda hjälpmedel som ger möjligheter och stimulerar den fysiska förmågan som fortfarande finns kvar.

Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Vår fabrik ligger mitt emot tågstationen i Diö och det finns goda pendlingsmöjligheter hit, det tar ca 5 minuter från Älmhult och ca 30 minuter från Växjö och Hässleholm. I närheten finns även mycket natursköna områden för till exempel lunchpromenader.
Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss. Visa mindre

Produktionsledare PostNord TPL Ljungby

Ansök    Mar 3    PostNord Group AB    Arbetsledare, lager
Produktionsledare till PostNord TPL Ljungby PostNord TPL är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden. PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed. Bli en del av vårt team Är du den vi söker? Vi söker nu en produktionsledare till vårt team på Bergvägen 1. Arbetstiden är dagtid 8-17 och ansvarsområdet är bl.a.... Visa mer
Produktionsledare till PostNord TPL Ljungby
PostNord TPL är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden.

PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed.

Bli en del av vårt team
Är du den vi söker? Vi söker nu en produktionsledare till vårt team på Bergvägen 1.
Arbetstiden är dagtid 8-17 och ansvarsområdet är bl.a. inleveransavdelningen.

Om rollen
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som produktionsledare eller motsvarande. Du ska gilla att leda din personal mot uppsatta mål, coacha dem samt att arbeta operativt med din personal, Du gillar att utveckla och effektivisera våra arbetsprocesser vidare. Vi har kunden i fokus och strävar efter att alltid leverera.

Om dig
Du har intresse och gärna erfarenhet av personalansvar och tycker om att leda och coacha din personal. Har du tidigare arbetat som produktionsledare, arbetsledare eller teamledare ser vi det som meriterande. Vi erbjuder våra ledare ledarskapsutbildning och andra utbildningar som du har nytta av i rollen som produktionsledare och chef. Vi letar efter dig som har högt engagemang och eget driv. Om du tidigare gjort detta inom en logistikverksamhet och känner till dess stödsystem är detta ett plus. Du är tydlig i dina förväntningar, din återkoppling och din kommunikation till dina medarbetare.

God datorvana är ett måste med grundkunskaper i Microsoft Office-paketet som minimum. Arbetsspråket är svenska men goda kunskaper i engelska både i skrift och tal är meriterande. Akademisk utbildning inom relevant område är meriterande men ej ett krav.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, om du inte har rätt erfarenhet men ändå är rätt person kommer vi att utbilda dig så du får de verktyg du behöver för att utvecklas vidare hos oss.

Vi erbjuder dig
PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter.

Vi gör vardagen enklare
Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2023-03-17.
Urval sker löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdag.

Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Per Pettersson på mail: mailto:[email protected] eller Sofia Dahl på mail: mailto:[email protected] 
Observera dock att ansökningar ej mottages via mail.

Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Insitepart söker Operations Manager till uppdrag i Ljungby

Ansök    Maj 26    Insitepart AB    Arbetsledare, lager
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och E-handel. Just nu söker vi en Operations Manager till uppdrag i Ljungby. Dina ansvarsområden Som Operations Manager ansvarar du för att säkerställa en effektiv logistik och trygg leverans till Insiteparts kund. I rollen har du övergripande ansvar för att logistikverksamheten når sina strategiska och ope... Visa mer
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och E-handel. Just nu söker vi en Operations Manager till uppdrag i Ljungby.

Dina ansvarsområden
Som Operations Manager ansvarar du för att säkerställa en effektiv logistik och trygg leverans till Insiteparts kund. I rollen har du övergripande ansvar för att logistikverksamheten når sina strategiska och operativa mål. Du är anställd av Insitepart och ansvarar över att uppdraget löper på utefter kundens förväntninar sett til leverans, kpi:er, personalplanering mm. Du har personalansvar för Insiteparts konsulter på plats och som ledare förväntas du leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare tillsammans med kund. Du rapporterar till Insiteparts regionchef och har en daglig kontakt med ansvarig konsultchef hos kund.

Du kommer att:

- Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat.
- Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla parterna i terminalen.
- Följa upp och leverera resultat enligt plan.
- Ta del av kundens KPI:er för verksamheten och följa upp dem tillsammans med konsulterna.
- Tillsammans med kund planera och ta fram prognoser för bemanningsplaneringen.


Du som person
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och ledarskap. Du tror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Din kommunikation bidrar till att förväntningar och budskap tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i de utmaningar som du möter på vägen. Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dina medarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla avdelningar. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring.

Kravprofil:

- Erfarenhet inom logistik, lager och terminal
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- Relevant, akademisk utbildning för tjänsten eller motsvarande erfarenhet
- Vi ser gärna att du har haft ansvar över att leda ledare i tidigare roll



Om Insitepart
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar och stödtjänster inom logistik har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher.

Låter detta som din nästa utmaning?
Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller tillämpas i rekryteringsprocessen. I denna process sker urval och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.

Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Karolina Turbok, [email protected] Visa mindre

Insitepart söker Operations Manager till uppdrag i Ljungby

Ansök    Jul 11    Insitepart AB    Arbetsledare, lager
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och E-handel. Just nu söker vi en Operations Manager till uppdrag i Ljungby. Dina ansvarsområden Som Operations Manager ansvarar du för att säkerställa en effektiv logistik och trygg leverans till Insiteparts kund. I rollen har du övergripande ansvar för att logistikverksamheten når sina strategiska och ope... Visa mer
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har ett tydligt fokus att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och E-handel. Just nu söker vi en Operations Manager till uppdrag i Ljungby.

Dina ansvarsområden
Som Operations Manager ansvarar du för att säkerställa en effektiv logistik och trygg leverans till Insiteparts kund. I rollen har du övergripande ansvar för att logistikverksamheten når sina strategiska och operativa mål. Du är anställd av Insitepart och ansvarar över att uppdraget löper på utefter kundens förväntninar sett til leverans, kpi:er, personalplanering mm. Du har personalansvar för Insiteparts konsulter på plats och som ledare förväntas du leda din grupp till goda resultat genom att kontinuerligt följa upp och utveckla verksamheten och dess medarbetare tillsammans med kund. Du rapporterar till Insiteparts regionchef och har en daglig kontakt med ansvarig konsultchef hos kund.

Du kommer att:

- Ansvara för ett kontinuerligt förbättrings- och arbetsmiljöarbete samt verka för ett gott arbetsklimat.
- Bidra till samsyn och god kommunikation mellan alla parterna i terminalen.
- Följa upp och leverera resultat enligt plan.
- Ta del av kundens KPI:er för verksamheten och följa upp dem tillsammans med konsulterna.
- Tillsammans med kund planera och ta fram prognoser för bemanningsplaneringen.


Du som person
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och ledarskap. Du tror på att hållbara resultat skapas genom engagerade medarbetare. Din kommunikation bidrar till att förväntningar och budskap tydliggörs och når fram i organisationen. Ditt naturliga driv och engagemang gör att du ser möjligheter och tar tag i de utmaningar som du möter på vägen. Vi tror på ett närvarande och involverande ledarskap där du motiverar, engagerar och coachar dina medarbetare. Som ledare föregår du med gott exempel och bidrar till ett bra arbetsklimat för alla avdelningar. Vidare är du en trygg ledare som är van att arbeta strategiskt och som trivs i att arbeta i en organisation i förändring.

Kravprofil:

- Erfarenhet inom logistik, lager och terminal
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- Relevant, akademisk utbildning för tjänsten eller motsvarande erfarenhet
- Vi ser gärna att du har haft ansvar över att leda ledare i tidigare roll



Om Insitepart
Insitepart är en drift- och kompetenspartner inom logistik. Vi har en tydlig specialisering och fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar inom retail och e-handel. Våra uppdragsgivare är både varuägare och logistikföretag. Vi är vana att arbeta med välkända varumärken som ställer höga krav på vår leverans. Partnerskapet med våra kunder innebär att vi tillsammans arbetar för att skapa mätbara förbättringar. Samarbetet präglas av högt ställda krav och en ömsesidig hängivenheten att nå uppsatta mål. Vår specialisering och vårt tydliga fokus på att leverera marknadens mest effektiva driftlösningar och stödtjänster inom logistik har på kort tid gett oss förtroendet att samarbeta med ett stort antal kunder i en mängd olika branscher.

Låter detta som din nästa utmaning?
Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller tillämpas i rekryteringsprocessen. I denna process sker urval och intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.

Har du några frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att höra av dig till Karolina Turbok, [email protected] Visa mindre

Teamledare lager

Ansök    Nov 21    GLS HENJO AB    Arbetsledare, lager
Är du en erfaren lagerarbetare och har du dessutom de rätta ledaregenskaperna? Missa då inte möjligheten att få en utvecklande tjänst i ett bolag som växer och satsar framåt. GLS Henjo har medvind och befinner sig i en spännande tillväxtfas med fokus på investeringar och långsiktiga mål inom såväl förbättringsarbete som hållbarhets- och organisationsfrågor. Vi är en tillverkande industri som bearbetar plåt och verkar främst som legoleverantör till kunder... Visa mer
Är du en erfaren lagerarbetare och har du dessutom de rätta ledaregenskaperna? Missa då inte möjligheten att få en utvecklande tjänst i ett bolag som växer och satsar framåt.


GLS Henjo har medvind och befinner sig i en spännande tillväxtfas med fokus på investeringar och långsiktiga mål inom såväl förbättringsarbete som hållbarhets- och organisationsfrågor. Vi är en tillverkande industri som bearbetar plåt och verkar främst som legoleverantör till kunder inom branschen tunga fordon. Våra produkter ställer höga krav på såväl kvalitet som teknik vilket också genomsyrar vår verksamhet.


Om tjänsten
Vårt lager är vårt nav där inkommande gods och material tas emot och färdiga produkter som ska till kund eller underleverantörer hanteras för utskick. Vi är stolta över att vi har en lagerverksamhet med bra ordning och reda och ett team som trivs med att arbeta i ett högt tempo och som med stort engagemang dagligen hjälps åt för att få verksamheten att fungera optimalt.
Vår lageravdelning består idag av fem medarbetare, inklusive din roll, som alla arbetar dagtid. Rollen innebär att delvis själv arbeta operativt med fokus på transportbokningar men också att agera teamledare med fokus på att leda, fördela arbete och coacha ditt team.
Dina främsta övergripande arbetsuppgifter:
Daglig arbetsledning och planering för ditt team
Transportbokningar
Truckkörning klass A+B (Ledstaplare + Motvikt)
In- och utleveranser
Effektiviseringar och förbättringar
Trivsel och arbetsmiljö på avdelningen.
Personalrelaterande arbetsuppgifter: tidsattestering, ledighets- och frånvarohantering, medarbetarsamtal



I denna roll har du inte det formella personalansvaret, men leder och fördelar arbetet dagligen samt utför personalrelaterade uppgifter enligt ovan. Du arbetar i en teamledarorganisation och rapporterar till produktionschef.


Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet som lagermedarbetare där du arbetat administrativ med arbetsuppgifter såsom t.ex. transportbokning. Har du även haft en arbetsledande roll ser vi det som mycket meriterande men du kan också ha lagererfarenhet tillsammans med de rätta ledaregenskaperna och viljan att ta nästa steg i karriären. Arbetet ställer krav på att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt men samtidigt flexibel för snabba förändringar i vardagen. Du har god kommunikationsförmåga samt har lätt att engagera dina medarbetare. Som person är du självgående och strävar hela tiden efter att effektivisera och utveckla arbetet. Vidare är du en lagspelare som vill ha kul på jobbet tillsammans med oss. Datorvana samt flytande kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.


Mer information?
För mer information välkommen att kontakta Liv Hultén, HR-chef, 0370-30 58 83, [email protected].


Din ansökan
Vi arbetar med ett löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt.


Om GLS Henjo
GLS Henjo har siktet på att bli både Europas ledande plåtbearbetare och är en av regionens växande företag på frammarsch. Med välutbildad personal och lång erfarenhet är vi en komplett leverantör av plåtprodukter och levererar allt från bockad plåt till avancerad plåtbearbetning till våra kunder. Vi har en maskinpark bestående av laserskärning, bockning, svets, efterbarbetning/montering och lackering. Vår företagskultur kännetecknas av delaktighet, engagemang och ansvarstagande och vi är måna om att vara en attraktiv arbetsgivare. I centrala lokaler och en trevlig industrimiljö arbetar våra drygt 70 medarbetare. GLS Henjo är en del av GLS Industries och i koncernen ingår även enheten GLS Laserstans i Gnosjö. Visa mindre

Teamleader PostNord TPL, Ljungby

Ansök    Jun 24    PostNord Group AB    Arbetsledare, lager
PostNord TPL är den ledande TPL operatören i Norden. Vi bedriver verksamhet i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Ljungby och Jönköping. PostNord TPL förfogar över en lageryta på drygt 660 000 kvadratmeter. Våra kundsegment är dagligvaror, alkoholhaltiga drycker, bygg och trädgård, läkemedel och hygien, konfektion, elektronik, TV och telekom. Vi erbjuder även kompletta logistiklösningar för e-handeln. Bli en del av vårt team Ditt team består ... Visa mer
PostNord TPL är den ledande TPL operatören i Norden.

Vi bedriver verksamhet i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Ljungby och Jönköping. PostNord TPL förfogar över en lageryta på drygt 660 000 kvadratmeter. Våra kundsegment är dagligvaror, alkoholhaltiga drycker, bygg och trädgård, läkemedel och hygien, konfektion, elektronik, TV och telekom. Vi erbjuder även kompletta logistiklösningar för e-handeln.

Bli en del av vårt team
Ditt team består av 20-30 terminalarbetare som arbetar på vår returhub på vårt lager i Ljungby. Ditt jobb blir att vid behov leda den dagliga styrningen samtidigt som du ständigt hjälper till att förbättra och utveckla våra processer. Arbetsbelastningen och storleken på arbetsgruppen varierar beroende på säsong. När du inte arbetar med teamledande uppgifter arbetar du som terminalarbetare tillsammans med dina kollegor. Våra arbetstider är varierande, vi arbetar skift (vardagar och helger, dag och kväll).

Du har vad som krävs
Att arbeta med personalen är din vardag, du upplevs som positiv och målinriktad. Du tycker om att ha en central roll samt leda personal och fördela dagliga arbetsuppgifter. Du har ett högt engagemang samt ett eget driv som du använder för att motivera dina medarbetare att uppnå sina mål. Du är tydlig i dina förväntningar, din återkoppling och hur du kommunicerar med dina medarbetare. Du är flexibel och kan snabbt byta arbetsuppgifter samt stöttar upp avdelningen där behoven finns. Vi ser gärna att du har utbildning på gymnasienivå. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och tillsammans med ditt team leverera på topp. Du har erfarenhet av lagerarbete eller returhantering. Du har ett öga för detaljer och kan snabbt bestämma skicket på en vara.

Vi levererar
Anställning sker enligt kollektivavtal, Transportavtalet. Du får en grundlig introduktion i ditt arbete och till din arbetsplats och vi säkerställer att du kan utföra dina arbetsuppgifter på rätt sätt. Som medarbetare i PostNord har du förmåner som omfattar både ditt arbetsliv och din fritid. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Vi säkerhetsklassar alla våra medarbetare och du skall därför vid informationen måste ta med dig ett registerutdrag från Polisen i oöppnat kuvert. Utdrag ur belastningsregistret behöver du begära själv på Polisens hemsida.Ansök
Vill du veta mer om jobbet så kontakta mailto:[email protected]. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Besök oss gärna på postnord.com/karriär, där du kan läsa mer om PostNord som arbetsplats.

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig. Visa mindre

Lagerledare till Optimera Ljungby

Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 65 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder. Optimera... Visa mer
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 65 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.

Optimera Svenska AB i Ljungby söker nu en driven lagerledare redo att axla ansvaret för hela enhetens lager. För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du har några års erfarenhet från lagerförsäljning och att du har ett etablerat nätverk i byggbranschen i området. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och kan arbeta mot angivna mål.

Vi erbjuder ett ansvarsfullt uppdrag där du kommer att verka i nära samarbete med enhetschef och butiksledare. Du får ett stort eget ansvar att leda personalen. För att trivas i rollen är det viktigt att du brinner för att leda och motivera din personal, samt att vara en del i det dagliga arbetet. Tjänsten är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och är drivande, vi ser därför gärna att du med din ansökan försöker motivera varför du söker tjänsten och även motivera varför just du hade varit lämpad för rollen som lagerledare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för arbetsledning på lagret, snickeri och brädgård
Ansvar för godsmottagning, lagerpåfyllnad, varumärkning och utplockning. Observera att arbetet kan innebära truckkörning och en del tunga lyft, vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden
Ansvar för kundservice och försäljning på lagret


Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning gärna med logistik eller byggteknisk inriktning
Kunskap om virke och byggmaterial
Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Datorvana
Truckkort och B-körkort krävs för tjänsten
Erfarenhet av affärssystemet Trygg samt Qlikview är en merit



Dina personliga egenskaper:
Ledarförmåga
God social kompetens.
Uppskattar högt tempo
Serviceinriktad
Handlingskraftig och självgående
Strukturerad och planeringsförmåga


Ansökan:
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt dock senast den 15 Mars.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/ Visa mindre

Warehouse Manager - Spare Parts

Electrolux Professional presents: WAREHOUSE MANAGER - SPARE PARTS Ljungby, Sweden Where others see challenges you see opportunities! We are looking for our next Warehouse Manager for Spare Parts in Ljungby. At Electrolux Professional we are proud to deliver one of the world’s best customer service- that includes fast and accurate delivery of spare parts to our customers. If one of our machines is standing still at our customer it means that they are losing... Visa mer
Electrolux Professional presents:
WAREHOUSE MANAGER - SPARE PARTS
Ljungby, Sweden
Where others see challenges you see opportunities!
We are looking for our next Warehouse Manager for Spare Parts in Ljungby.
At Electrolux Professional we are proud to deliver one of the world’s best customer service- that includes fast and accurate delivery of spare parts to our customers. If one of our machines is standing still at our customer it means that they are losing profit and/or credibility. We take pride in delivering spare parts in Europe within 24 hours and worldwide in 48 hours.
To be successful in this role you should be a person with the ability to prioritize and to keep your employees involved in our strategy and goals. Communication is key in this role and you will have a lot of different stakeholders- both internally within Electrolux as externally with different stakeholders. You will manage a team of 20 competent employees and the role reports directly to the Logistic Manager Northern Hub.
This role holds great growth potential for the future.
MAIN RESPONSIBILITIES:
Manage and monitor availability of space/manpower/ equipment in relation with demand to fulfill agreed service level and support factory development and seasonality
Execute warehousing processes/new projects with the goal to improve the overall logistics cost structure, focusing on productivity and optimization
Responsible for stock balance (spare parts)
Manage activities within agreed safety and quality standards
Collaboration with other spare part hubs as Italy

EDUCATION / EXPERIENCE
Suitable college degree
Proven management skills as well as experience, preferably within logistics/supply chain
Warehouse inventory control/policies/procedures

YOU
Build trust by your high interpersonal skills
Act sustainably and apply analytical thinking to improve your day to day work
Are bold, as you see challenges as a possibility to change for the better
Are Customer obsessed and business focused in everything you do

Please apply by: 2022-02-28
About Electrolux Professional
Electrolux Professional has existed as a stand-alone company since March 23rd 2020, when it was spun off from the Electrolux group and separately listed at Nasdaq Stockholm.
Electrolux Professional is one of the leading global providers of food service, beverage and laundry for professional users. Our innovative products and worldwide service network make our customers’ work-life easier, more profitable – and truly sustainable every day. Our solutions and products are manufactured in 12 plants in seven countries and sold in over 110 countries. In 2020, Electrolux Professional had global sales of SEK 7,3bn and approximately 3,500 employees. Electrolux Professional’s B-shares are listed at Nasdaq Stockholm. For more information, visit www.electroluxprofessional.com Visa mindre

Arbetsledare Lager

Ansök    Apr 10    Ymer Technology    Arbetsledare, lager
Nu söker vi en arbetsledare till vår produktionsanläggning i Ljungby. Vill du vara en del av ett expansivt och drivet företag är det här din nästa utmaning! Du kommer att vara ansvarig för en lageravdelning där du leder och fördelar arbetet för att uppnå fabrikens mål avseende kvalitet, levaransförmåga, 5S och effektivitet. Du har fullt personalansvar för din grupp och rapporterar till produktionschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: -... Visa mer
Nu söker vi en arbetsledare till vår produktionsanläggning i Ljungby. Vill du vara en del av ett expansivt och drivet företag är det här din nästa utmaning!

Du kommer att vara ansvarig för en lageravdelning där du leder och fördelar arbetet för att uppnå fabrikens mål avseende kvalitet, levaransförmåga, 5S och effektivitet. Du har fullt personalansvar för din grupp och rapporterar till produktionschefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

- Leda och fördela det dagliga arbetet på avdelningen
- Hantera sjukanmälningar och jobba för en god arbetsmiljö
- Genomföra dagliga och veckovisa produktionsmöten med din personal
- Dagligen sträva mot att uppnå de uppsatta leverans-, kvalitets- och effektivitetsmålen
- Vid behov kunna utföra operativt arbete

Utöver detta tillkommer dagliga produktionsmöten, delaktig i beställning av verktyg och utrustning samt projektarbete med införande av nya produkter.

Vi söker dig som har en bakgrund inom tillverkande industri, gärna med en bakgrund inom lager och/eller gods. Du har minst 5 års erfarenhet av en arbetsledande befattning. Du har god vana av att arbeta med produktionssystem, meriterande är erfarenhet av Monitor. Du talar och skriver engelska obehindrat och är en mycket van användare av Excel.

Som arbetsledare på Ymer Technology har du en stark initiativförmåga, är en lagspelare och van att komma med förslag på förbättringar. Du är driven och har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt och fokuserar på att lösa problem snabbt och effektivt. Som ledare är du trygg i din roll, kommunikativ och har ett starkt intresse av att utveckla individer och team. För att trivas och lyckas i rollen är du affärsorienterad men inte heller rädd för att ta tag i problem som uppstår som på förhand inte har en given lösning.

För mer information är du välkommen att kontakta Produktionschef Andreas Sjöstrand 08-50904113 alternativt vår HR-koordinator Linda Jakobsson 08-50904171.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ymer Technology AB är en snabbväxande global industrikoncern som startade år 2005. Ymer utvecklar, tillverkar och säljer systembaserade kundspecifika kylarlösningar till industrin för ”Off Highway” maskiner och vindkraftsindustrin. Styrkan i bolagets erbjudande är effektiv design av olika kylelement och att kombinera dessa till balanserade kylsystem. Ymers mission är att leverera kostnads- och prestandaeffektiva lösningar inom området för värmeväxling. Ymer Technology AB omsätter idag ca 800 MSEK och har ca 200 anställda i Sverige, Danmark, Frankrike, Tyskland, USA och Kina. Visa mindre

Arbetsledare till Alwex lager och logistik AB i Ljungby

Nu söker vi en arbetsledare tilll Alwex nya lager i Ljungby. Om kundföretaget Alwex är ett miljö- och kvalitetscertifierat privat aktiebolag som ägs av ca 73 delägare vilka alla är leverantörer av transport- och maskintjänster till bolaget. Alwex Lager & Logistik är ett dotterbolag inom Alwexkoncernen som erbjuder tredjepartslogistik med lagerhantering, distribution och transport. Totalt har företaget drygt 80 000 kvm toppmodern lageryta, förlagd på fyra ... Visa mer
Nu söker vi en arbetsledare tilll Alwex nya lager i Ljungby.

Om kundföretaget
Alwex är ett miljö- och kvalitetscertifierat privat aktiebolag som ägs av ca 73 delägare vilka alla är leverantörer av transport- och maskintjänster till bolaget. Alwex Lager & Logistik är ett dotterbolag inom Alwexkoncernen som erbjuder tredjepartslogistik med lagerhantering, distribution och transport. Totalt har företaget drygt 80 000 kvm toppmodern lageryta, förlagd på fyra olika orter i södra Sverige; Växjö, Alvesta, Kalmar och Malmö. Huvudlagret finns i Växjö.
Läs mer på alwex.se

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team där du ansvara för orderplanering, logistik, bemanning samt reklamationer. Truckkörning, plockning / packning men även enkel montering kan förekomma. Du kommer få utbildning i Alwex system och hur kunden fungerar.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med planering och har förmågan att få ihop laget- Du ska se utmaningen i att jobba i en tempostark verksamhet med uppsatta mål och deadlines. För att klara jobbet på ett bra sätt krävs det att du kan ta initiativ, har god samarbetsförmåga och är duktig på att etablera trovärdighet. Du tycker om att arbeta självständigt och kan sköta ditt jobb med ordning och reda. God administrativ förmåga och datavana krävs.
Som person vill vi att du är positiv, framåt och inte rädd för att anta nya utmaningar. I denna tjänst är svenska i tal och skrift viktigt.

Truckkort A och B samt körkort är ett krav.

Om vårt företag
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du till en början med anställs av OnePartnerGroup för att sedan anställas av Alwex. Urval sker löpande.

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se Visa mindre