Lediga jobb som Övriga handläggare i Ljungby

Se lediga jobb som Övriga handläggare i Ljungby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ljungby som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsekreterare

Ansök    Aug 30    Ljungby kommun    Nämndsekreterare
Vill du vara med och forma framtidens Ljungby? Som nämndsekreterare kommer du att arbeta för att säkerställa att tekniska nämndens demokratiska uppdrag hanteras effektivt och korrekt. Du kommer att vara spindeln i nätet som ser till att ledamöterna får rätt information i rätt tid på ett tydligt och förutsägbart sätt och att de därmed kan fatta kloka politiska beslut för Ljungby kommuns invånares bästa. För att trivas hos oss tror vi att du är en självgåen... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens Ljungby?

Som nämndsekreterare kommer du att arbeta för att säkerställa att tekniska nämndens demokratiska uppdrag hanteras effektivt och korrekt. Du kommer att vara spindeln i nätet som ser till att ledamöterna får rätt information i rätt tid på ett tydligt och förutsägbart sätt och att de därmed kan fatta kloka politiska beslut för Ljungby kommuns invånares bästa. För att trivas hos oss tror vi att du är en självgående, strukturerad och serviceinriktad person som gillar att kavla upp ärmarna när det behövs. Du har en vilja att lära och att utveckla verksamheten.

Som nämndsekreterare ingår du i en grupp på sju personer som arbetar med olika typer av verksamhetsstöd till hela tekniska förvaltningen som har cirka femhundra medarbetare.

Hos oss är balans i livet viktigt. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i denna tjänst. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.


ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare i tekniska förvaltningen har du stor betydelse för den politiska processen inom tekniska förvaltningen där du kommer att ansvara för administrationen i nämndsarbetet och se till att handlingar hanteras, administreras och lämnas ut på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du har en samordnande roll i arbetet med tekniska nämnden och dess utskott. Du är sekreterare vid nämndens sammanträden och upprättar kallelser, dagordningar och protokoll. Arbetsuppgifterna omfattar även ärendeberedning, kontroll av ärendeflöden, planering och arkivarbete. Ibland skriver du minnesanteckningar från olika arbetsgrupper, det kan också finnas möjlighet att utarbeta beslutsunderlag av olika slag om den som tillsätts har förmåga att utföra den typen av arbetsuppgifter.

Arbetet sker i nära samarbete med andra tjänstepersoner vars ärenden behöver ett politiskt beslut. Du är ensam i din roll, men arbetar tillsammans med dina kollegor på en avdelning där ni tillsammans levererar administrativt stöd inom ett flertal områden. Du kommer att upprätthålla och utveckla administrativa rutiner inom nämndadministration och dokumenthantering samt kommunicera dessa till medarbetarna på förvaltningen.

Som nämndsekreterare är du även registrator, vilket innebär att du sköter nämndens postöppning (pappers- och e-post) och diarieför merparten av förvaltningens handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron. Du expedierar och arkiverar handlingar och beslut och arbetar för en digitaliserad ärendekedja.


KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap eller offentlig förvaltning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har dokumenterad kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning, som kommunallagen och förvaltningslagen samt kunskap om kommunsektorn och har arbetat nära politiska beslutsfattare på kommunnivå. Även vana vid att arbeta i ärendehanteringssystemet Ciceron samt arkivkunskap är meriterande.

Du som söker har också ett stort intresse för den offentliga processen samt motivation och förståelse för demokratiska spelregler, du ser din roll i processen och vinnlägger dig om att arbeta strukturerat och systematiskt för att förenkla för din omgivning. Vi ser att du har en fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket och att du tycker om att formulera dig på ett sätt som fångar sammanhanget och gör det förståeligt för läsaren. Du har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Vi tror att du som söker med fördel har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete.

Som person har du en god samarbetsförmåga samt är lugn och stabil. Du har förmågan att kunna fokusera på rätt saker och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du gillar att ta ansvar och leverera god och tydlig service. Du är strukturerad och har förståelse och respekt för vikten av att följa rutiner och regelverk, du har förmåga att utarbeta nya rutiner vid behov och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är noggrann, men har också förmåga och vilja att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Självklart bidrar du till vår goda arbetsmiljö!


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Dec 1    Ljungby kommun    Nämndsekreterare
Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger sto... Visa mer
Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.

Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Kommunen växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?

Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare i tekniska förvaltningen har du stor betydelse för den politiska processen inom tekniska förvaltningen där du kommer att ansvara för administrationen i nämndsprocessen och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du har en samordnande roll i arbetet med tekniska nämnden och dess utskott. Du är sekreterare vid nämndens sammanträden och upprättar kallelser, dagordningar och protokoll. Arbetsuppgifterna omfattar även ärendeberedning, kontroll av ärendeflöden, planering och arkivarbete. Ibland skriver du minnesanteckningar från olika arbetsgrupper.

Arbetet sker i nära samarbete med andra tjänstemän vars ärenden behöver ett politiskt beslut. Du är ensam i din roll, men arbetar tillsammans med dina kollegor på en avdelning där ni tillsammans levererar administrativt stöd inom ett flertal områden. Du kommer att upprätthålla och utveckla administrativa rutiner inom nämndadministration och dokumenthantering samt kommunicera dessa till medarbetarna på förvaltningen.

Som nämndsekreterare är du även registrator, vilket innebär att du sköter nämndens postöppning (pappers- och e-post) och diarieför merparten av förvaltningens handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron. Du expedierar och arkiverar handlingar och beslut och arbetar för en digitaliserad ärendekedja.


KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieexamen och gärna någon eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap eller offentlig förvaltning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har dokumenterad kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning, som kommunallagen och förvaltningslagen. Vi tror att du har god kännedom om kommunsektorn och har arbetat nära politiska beslutsfattare på kommunnivå. Vana vid att arbeta i ärendehanteringssystemet Ciceron samt arkivkunskap är meriterande.

Du som söker har också ett stort intresse för den offentliga processen samt motivation och förståelse för demokratiska spelregler. Vi ser att du har en fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket och att du tycker om att formulera dig på ett sätt som fångar sammanhanget och gör det förståeligt för läsaren. Du har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Vi tror att du som söker med fördel har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete.

Som person har du en god samarbetsförmåga samt är lugn och stabil. Du har förmågan att kunna fokusera på rätt saker och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du gillar att ta ansvar och leverera god och tydlig service. Du är strukturerad och har förståelse och respekt för vikten av att följa rutiner och regelverk. Du är noggrann, men har också förmåga och vilja att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Självklart bidrar du till vår goda arbetsmiljö!



ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare. Visa mindre

Administrativ handläggare/nämndsekreterare till miljö- och byggförvaltninge

Ansök    Okt 14    Ljungby kommun    Nämndsekreterare
Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger sto... Visa mer
Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.

Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Kommunen växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?

Miljö- och byggförvaltningen består av två avdelningar, plan- och byggavdelningen samt miljöavdelningen med ca 40 medarbetare. På förvaltningen arbetar vi med bland annat bygglov, fysisk planering, tillsyn och kontroll inom miljö-, hälsoskydds- och livsmedelsområdet.

Brinner du för en välskött offentlig förvaltning och vill vara en viktig kugge i att den lokala demokratin fungerar? Är du samhällsintresserad? Trivs du med att kommunicera och samordna frågor? Då är det här jobbet för dig!

Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som nämndsekreterare och administrativ handläggare får du kombinera ditt intresse för samhällsfrågor med dina personliga styrkor som strukturerad, noggrann och lösningsfokuserad. Du tillhör ledningsstödet i på miljö- och byggförvaltningen med förvaltningschefen som närmsta chef. I ledningsstödet finns ett team som arbetar nära tillsammans och ansvarar för nämndsadministration, förvaltningens digitaliseringsarbete och hantering av diarium. Du kommer att jobba med hela förvaltningen och miljö- och byggnämnden. Resultatet av nämndens arbete är sådant som kommande generationer kommer att uppleva och nyttja bland annat i form av gator, nya bostadsområden och kommunala fastigheter! Inom nämndens uppdrag ingår även tillståndsgivning och tillsyn inom miljö- och byggområdet. Det är i beslut kring dessa områden som du kommer att vara en viktig spelare i att säkerställa bland annat kvalitet och rättssäkerhet.

Som nämndsekreterare/administrativ handläggare på förvaltningen är du vår nyckelperson gällande samordning och administration av ärenden till nämnden. Att vara nämndsekreterare i Ljungby kommun innebär ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du är ansvarig för att planera och kvalitetssäkra nämndens processer. Du granskar beredningsunderlag och sammanställer handlingar, samt för protokoll på sammanträden. För att säkra en god beredningsprocess är du konsultativ i din roll genom att stödja förtroendevalda, chefer och handläggare i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen.

Du kommer också att arbeta med förvaltningens digitalisering. Som administratör/nämndsekreterare ansvarar du för dina egna arbetsuppgifter men kommer att ingå i ett team med kollegor för gemensamma prioriteringar med stöd av närmaste chef. I arbetet ingår även förbättringsarbete där du löpande bidrar med dina tankar om hur vi kan utveckla vårt arbetssätt både på förvaltningen och i teamet.

Arbetet innebär stora möjligheter att utvecklas utifrån din egen kompetens och intressen.

KVALIFIKATIONER
Du har lämplig högskoleutbildning eller erfarenhet inom administration och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du ska vara samhällsintresserad och ansvarstagande. Du ska ha mycket god datorvana.
Du är service- och lösningsinriktad och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är engagerad i det du gör, har god initiativförmåga och lätt för att samarbeta med kollegor.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare. Visa mindre

Nämndsekreterare , tekniska förvaltningen

Ljungby kommuns värdegrund är ”vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service och vi välkomnar olika kompetenser i v... Visa mer
Ljungby kommuns värdegrund är ”vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet.
Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad alla dagar i veckan vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Ljungby kommun växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans. 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!

Vill du ha ett arbete med mycket kontakter?
I rollen som nämndsekreterare är du ett administrativt stöd till, framför allt, tekniska förvaltningens avdelningschefer och förvaltningschef. Du är med och skapar förutsättningar för att underlätta det dagliga arbetet.

Du har koll på läget och ser till att mötesbokningar, lokalbokningar, kallelser och protokoll sköts som de ska. Du håller ordning på tjänsteskrivelser, arkiv, bevakningar och deadlines.

För att trivas hos oss tror vi att du är en självgående, strukturerad och serviceinriktad person, med en vilja att lära och utveckla verksamheten. Som person har du stor integritet som för oss innebär att du har fasta och högt hållna moraliska principer.



ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare har du en samordnande roll i arbetet med tekniska nämnden och dess utskott. Du är sekreterare vid nämndens sammanträden och upprättar kallelser, dagordningar och protokoll. Arbetsuppgifterna omfattar även ärendeberedning, kontroll av ärendeflöden, planering och arkivarbete. Ibland skriver du minnesanteckningar från olika arbetsgrupper.

Arbetet sker i nära samarbete med andra tjänstemän vars ärenden behöver ett politiskt beslut. Du kommer att upprätthålla och utveckla administrativa rutiner inom nämndadministration och dokumenthantering samt kommunicera dessa till medarbetarna på förvaltningen.

Som nämndsekreterare är du även registrator, vilket innebär att du sköter nämndens postöppning (pappers- och e-post) och diarieför merparten av förvaltningens handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem. Du expedierar och arkiverar handlingar och beslut och arbetar för en digitaliserad ärendekedja.

Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet.


KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som nämndsekreterare gillar du att ta ansvar och leverera god och tydlig service. Som person är du strukturerad och har förståelse och respekt för vikten av att följa administrativa rutiner och regelverk. Du är noggrann, men har också förmåga och vilja att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Du har en gymnasieexamen och gärna någon eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har dokumenterad kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning, som kommunallagen och förvaltningslagen. Vi tror att du tidigare har arbetat inom offentlig sektor nära politiska beslutsfattare. Vana att arbeta i ärendehanteringssystem samt arkivkunskap är meriterande.
God datorvana och kunskaper i MS Officepaketet. Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift och tycker om att formulera dig på ett sätt som fångar sammanhanget och gör det förståeligt för läsaren.

Självklart bidrar du till vår goda arbetsmiljö!


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare för ABF Kronoberg

Ansök    Jun 3    Abf Kronoberg    Studieorganisatör
Vill du vara med och utveckla ABF Kronobergs verksamhet i Ljungby och Älmhults kommun? ABF Kronoberg är en av dryga 50 avdelningar i landet. I vår avdelning finns 4 kommuner, Ljungby, Markaryd, Lessebo och Älmhult. ABF jobbar lokalt i varje kommun med olika typer av verksamheter så som; studiecirklar, kulturarrangemang, utbildningar, uppdrag och projekt. Vi söker dig som vill vara med och utveckla lärande och kultur för jämlikhet, hållbar utveckling, leva... Visa mer
Vill du vara med och utveckla ABF Kronobergs verksamhet i Ljungby och Älmhults kommun?
ABF Kronoberg är en av dryga 50 avdelningar i landet. I vår avdelning finns 4 kommuner, Ljungby, Markaryd, Lessebo och Älmhult.
ABF jobbar lokalt i varje kommun med olika typer av verksamheter så som; studiecirklar, kulturarrangemang, utbildningar, uppdrag och projekt.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla lärande och kultur för jämlikhet, hållbar utveckling, levande folkrörelser och en mer deltagande och inkluderande demokrati. Vi utgår från att Du delar arbetarrörelsens grundläggande värderingar. Vår grundsyn är alla människors lika och unika värde. Vårt uppdrag handlar om att ge människor mod och kunskap för att få makt och ansvar såväl i den egna vardagen som i samhället som helhet genom fritt kunskapssökande och kulturliv inom folkbildningen.
Du arbetar tillsammans med våra medlemsorganisationer för att stötta deras bildningsverksamhet, som tar sig uttryck i cirklar, annan folkbildning och kulturverksamhet. Din uppgift som verksamhetsutvecklare blir att tillsammans med våra medlemsorganisationer och samverkansparter gå från idéstadiet, över planeringsfasen till genomförande av verksamhet.
Det är meriterande om du har kunskap inom videoredigering och ljudteknik.


Vad innebär då detta lite mer detaljerat:
-Uppsökande och relationsskapande arbete mot föreningsliv och andra grupper.
-Arbeta och utgå utifrån antagna mål och strategier.
-Organisera och samordna studiecirklar och verksamhet utifrån folkbildningens regler och metoder.
-Möjliggöra och arrangera möten mellan människor i lokalsamhället.
-Utifrån ditt samhällsengagemang fånga upp och skapa förutsättningar för de behov i samhället som ABF och folkbildningen skulle kunna hjälpa till med.
-Arbeta såväl självständigt med eget verksamhetsansvar som i nära samarbete med kollegor i olika konstellationer.

Som verksamhetsutvecklare behöver du kompetenser som:
Lätt för att skapa nya kontakter och nätverk. (skallkrav)
God och ansvarsfull kommunikatör både internt och externt. (skallkrav)
Självgående med förmåga att kunna prioritera (skallkrav)
Föreningskunskap (skallkrav)
Förmåga att organisera och leda verksamhet (skallkrav)
Kunskap inom videoredigering och ljudteknik
Lokalkännedom
Samhällsengagerad
Resultatinriktad
Entreprenörsanda
Initiativtagande
Datavana (Windows, Office 365, sociala medier, mm)


Anställningsvillkor
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning i 6 månader.
ABF har kollektivavtal med fackförbundet Handels.
Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil.
I tjänsten ingår visst kvälls- och helgarbete.


Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.
Maila din ansökan med personligt brev och CV senast 1 juli 2020 till [email protected]. Skriv ”ansökan verksamhetsutvecklare” i ämnesraden. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare för ABF Kronoberg

Ansök    Maj 6    Abf Kronoberg    Studieorganisatör
Vill du vara med och utveckla ABF Kronobergs verksamhet i Ljungby kommun? ABF Kronoberg är en av dryga 50 avdelningar i landet. I vår avdelning finns 4 kommuner, Ljungby, Markaryd, Lessebo och Älmhult. ABF jobbar lokalt i varje kommun med olika typer av verksamheter så som; studiecirklar, kulturarrangemang, utbildningar, uppdrag och projekt. Vi söker dig som vill vara med och utveckla lärande och kultur för jämlikhet, hållbar utveckling, levande folkrörel... Visa mer
Vill du vara med och utveckla ABF Kronobergs verksamhet i Ljungby kommun?
ABF Kronoberg är en av dryga 50 avdelningar i landet. I vår avdelning finns 4 kommuner, Ljungby, Markaryd, Lessebo och Älmhult.
ABF jobbar lokalt i varje kommun med olika typer av verksamheter så som; studiecirklar, kulturarrangemang, utbildningar, uppdrag och projekt.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla lärande och kultur för jämlikhet, hållbar utveckling, levande folkrörelser och en mer deltagande och inkluderande demokrati. Vi utgår från att Du delar arbetarrörelsens grundläggande värderingar. Vår grundsyn är alla människors lika och unika värde. Vårt uppdrag handlar om att ge människor mod och kunskap för att få makt och ansvar såväl i den egna vardagen som i samhället som helhet genom fritt kunskapssökande och kulturliv inom folkbildningen.
Du arbetar tillsammans med våra medlemsorganisationer för att stötta deras bildningsverksamhet, som tar sig uttryck i cirklar, annan folkbildning och kulturverksamhet. Din uppgift som verksamhetsutvecklare blir att tillsammans med våra medlemsorganisationer och samverkansparter gå från idéstadiet, över planeringsfasen till genomförande av verksamhet.
Det är meriterande om du har kunskaper om sociala medier, grafisk produktion, videoredigering, ljudteknik och episerver.


Vad innebär då detta lite mer detaljerat:
-Uppsökande och relationsskapande arbete mot föreningsliv och andra grupper.
-Arbeta och utgå utifrån antagna mål och strategier.
-Organisera och samordna studiecirklar och verksamhet utifrån folkbildningens regler och metoder.
-Möjliggöra och arrangera möten mellan människor i lokalsamhället.
-Utifrån ditt samhällsengagemang fånga upp och skapa förutsättningar för de behov i samhället som ABF och folkbildningen skulle kunna hjälpa till med.
-Arbeta såväl självständigt med eget verksamhetsansvar som i nära samarbete med kollegor i olika konstellationer.

Som verksamhetsutvecklare behöver du kompetenser såsom:
Förmåga att bemöta människor och lätt för att skapa nya kontakter och nätverk. (skallkrav)
God och ansvarsfull kommunikatör både internt och externt. (skallkrav)
Självgående med förmåga att kunna prioritera (skallkrav)
Föreningskunskap (skallkrav)
Förmåga att organisera och leda verksamhet (skallkrav)
Initiativtagande (skallkrav)
Kunskap att hantera och sköta sociala medier
Kunskap inom grafisk produktion
Kunskap inom videoredigering och ljudteknik
Lokalkännedom
Samhällsengagerad
Resultatinriktad
Entreprenörsanda
Datavana (Office 365, episerver, sociala medier, mm)


Anställningsvillkor
Tjänsten är på heltid och är för tillfället ett vikariat fram till 31 dec 2021.
ABF har kollektivavtal med fackförbundet Handels.
Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil.
I tjänsten ingår visst kvälls- och helgarbete.
Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.
Maila din ansökan med personligt brev och CV senast 17 maj 2021 till [email protected]. Skriv ”ansökan verksamhetsutvecklare” i ämnesraden. Visa mindre

Administrativ handläggare

Ljungby kommuns värdegrund är ”vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service och vi välkomnar olika kompetenser i v... Visa mer
Ljungby kommuns värdegrund är ”vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet.
Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad alla dagar i veckan vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Ljungby kommun växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans. 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!

Över 80 % av Ljungbys ungdomar väljer att studera på Sunnerbogymnasiet. En siffra som gör oss till en av Sveriges ”populäraste” gymnasieskolor. Skolan har ca 900 gymnasielever, 500 studerande på vuxenutbildningen och ca 190 personal. På skolan finns elva nationella program, introduktionsprogram, särskola och vuxenutbildning. Skolan totalrenoverades för tolv år sedan och är idag en av Kronobergs modernaste gymnasieskolor. Sunnerbogymnasiets övergripande mål är att öka andelen elever som tar gymnasieexamen. För att uppnå detta arbetar vi aktivt med de tre fokusområdena motivation, närvaro och extra anpassningar. Detta genomsyrar hela skolans arbete och ligger också i uppdraget för våra karriärlärare vars uppdrag genom studier av etablerad forskning och kartläggning av nuvarande resultat skall bidra till högre måluppfyllelse. Hos oss trivs elever och personal och stämningen på skolan är mycket god. Personal och elever som trivs och mår bra är en förutsättning för att lyckas. Se vidare: www.sunnerbogymnasiet.se.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som administrativ handläggare på Sunnerbogymnasiet. Ditt huvuduppdrag kommer att vara att ansvara för administration i samband med gymnasieantagningen. Det handlar bland annat om att administrera valwebben, datasystemet för gymnasieantagningen, avtal med andra kommuner, yttrande och inackordering. Du kommer också att ansvara för administration av grupper och betyg på Introduktionsprogrammen. Andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter kan komma att förekomma i den mån tid finns.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst treårig gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du arbetar självständigt, har initiativförmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad och har vilja och förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Vi förutsätter att du har god datorvana och behärskar de flesta delarna i Office. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din erfarenhet.

Barn- och utbildningsnämnden vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare. Visa mindre