Lediga jobb som Logistiker i Ljungby

Se lediga jobb som Logistiker i Ljungby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ljungby som finns hos arbetsgivaren.

Logistiker - Reservdelsansvarig

Ansök    Aug 31    Enertech AB    Logistiker
Välkommen till Enertech! Vi är ett svenskt bolag i internationell toppklass. I Ljungby, mitt i de småländska skogarna, hittar du vårt huvudkontor och vår fabrik. De första värmeprodukterna utvecklade vi redan 1923. Det är nu med hundra års samlad erfarenhet som vi tar steget vidare till nästa generations värmepumpar och innovativa lösningar. Med kunskap och handling skapar vi förutsättningar för en hållbar och bättre värld.  Som ett led i vår kraftiga ... Visa mer
Välkommen till Enertech! Vi är ett svenskt bolag i internationell toppklass. I Ljungby, mitt i de småländska skogarna,
hittar du vårt huvudkontor och vår fabrik. De första värmeprodukterna utvecklade vi redan 1923. Det är nu med hundra års samlad erfarenhet som vi tar steget vidare till nästa generations värmepumpar och innovativa lösningar.
Med kunskap och handling skapar vi förutsättningar för en hållbar och bättre värld. 

Som ett led i vår kraftiga expansion, så utökar vi nu vår logistikorganisation och bygger ett helt nytt toppmodernt lager i nya lokaler.
Vi söker någon som tar ett helhetsansvar för vår reserdelshantering, som vill utveckla och driva funktionen tillsammans med oss.

Om rollen

Som Logistiker - Reservdelsansvarig arbetar du löpande med planering av reservdelar och tillbehör. Du upphandlar, beställer och bevakar leveranser, samt ansvarar för inventering av reservdelar.
Du kommer också att arbeta med utfasningar av artiklar och leverantörer av reservdelar, samt delta i ÄU-processen.
Du kommer att planera och avropa produktionsmaterial från externa lager, samt planera och lägga upp nya lagerplatser för inkommande artiklar och därigenom arbeta med att optimera lagerplatser och emballage.

Om Dig

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är någon som har en bakgrund inom logistik, gärna inom reservdelar. Har du dessutom en utbildning kopplad till logistik eller supply chain så ser vi det som starkt meriterande.
Du har ett starkt kundfokus, med tyngd på att få saker gjorda. Du har ett öppet, möjlighetsorienterat mindset, och du arbetar på ett noggrannt och strukturerat sätt.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt god IT-vana.

 

Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken senast den 30 september 2023. Vi behandlar ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta vår rekryteringsspecialist Matilda Winninge på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistikutvecklare till PostNord TPL Ljungby

Ansök    Sep 30    PostNord Group AB    Logistiker
PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden. Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek... Visa mer
PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden.

Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek och förutsättningar är vår drivkraft att alltid leverera en logistiklösning som ökar kundens konkurrenskraft och möjliggör ökad tillväxt.

Bli en del av vårt team
Är du Logistiker med erfarenhet från Supply Chain eller materialhantering och sugen på en ny utmaning? Läs då vidare! Vi ska nämligen rekrytera logistikutvecklare till regionen med placering i Ljungby, Jönköping eller Landvetter. Vårt team består av 8 personer som arbetar på PostNord TPL Region Väst. Vi arbetar i samma team men har olika roller och olika arbetsuppgifter.

Ditt ansvar
Varje dag gör vi det möjligt för olika företag och privatpersoner att göra affärer med varandra genom hållbara och långsiktiga logistiklösningar. Rollen som logistikutvecklare innebär att självständigt och i team med andra utvecklare bedriva effektiviserings- och implementeringsprojekt kopplade till dessa logistiklösningar. Det kräver analyser av hög kvalité och förmåga att arbeta i högt arbetstempo med flera parallella arbetsuppgifter. Som logistikutvecklare är du en del av det viktiga och spännande arbetet med att skapa hållbara och långsiktiga logistiklösningar.

Sammanfattningsvis innebär rollen att:

- Effektivisera processer inom PostNord TPL’s lager
- Bidra med kvalitativa och kvantitativa analyser av utvecklingsmöjligheter
- Driva utvecklingsprojekt gentemot produktion och kunder enligt PostNord‘s projektledningsmetod
- Proaktivt bidra till att identifiera förbättringsmöjligheter och säkerställa kostnadseffektiva logistiklösningar
- Aktivt omvärldsbevaka och utforska nuvarande och kommande logistiklösningar
- Samarbeta och kommunicera med nyckelpersoner i processer och projekt
- Jobba tillsammans med produktion och IT för att ta fram den bästa logistiklösning

Din profil
Vi söker dig som är en nyfiken person med stort intresse för innovation, gärna med ett par års erfarenhet, som vill utvecklas i yrket genom att ansvara för delar i företagets logistikutvecklingsprojekt.

För att lyckas i rollen är vi övertygade om att du har:

- Högskole- eller civilingenjörsexamen inom logistik, Supply Chain eller liknande relevant inriktning.
- Väldigt goda kunskaper i Office-paketet
- Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
- Erfarenhet av projektledning i större och mindre projekt
- God kommunikativ förmåga

Vi tror att du kommer trivas som bäst i rollen om du har:

- Ett stort personligt driv
- Intresse för teknik och IT
- Förmågan att fullfölja projekt från idéstadie till komplett implementering
- Erfarenheter ifrån lager och industri
- Hög ansvarskänsla och ett strukturerat arbetssätt

Vi erbjuder dig
PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter.

Vi gör vardagen enklare
Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2024-10-31
Urval sker löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdag.

Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Karl Kallin på mail: mailto:[email protected] .
Observera dock att ansökningar ej mottages via mail.

Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Warehouse Supervisor till Invacare Rea AB

Ansök    Jul 27    Maxkompetens Sverige AB    Logistiker
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen me... Visa mer
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.

Maxkompetens söker för en direktrekrytering en logistik- och distributionsansvarig till Invacare Rea AB i Diö!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som logistik- och distributionsansvarig på Invacare Rea AB kommer du att driva och utveckla företagets logistik- och distributionsverksamhet. Du kommer ha budget och personalansvar för logistik- och distributionsavdelningen där de är cirka 17 medarbetare.

Som logistik- och distributionsansvarig kommer du även:
Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på ett effektivt och säkert sätt.
Ansvara för personalplanering och tillsammans med teamledare omfördela personal samt ha löpande kontakt med ev. extern partner gällande inhyrd personal.
Genomföra produktionsuppföljning för Logistik-och distributionsavdelningen.
Bidra i projekt inom förbättringsområdena Lean och 5S.
Hantera personalfrågor i samråd med lokal HR.

Hos Invacare Rea AB kommer du ingå i ett familjärt bolag där du i din roll kommer arbeta i en tvärfunktionell arbetsmiljö där alla arbetar tillsammans mot uppsatta mål och strategiska planer. Som medarbetare ingår du i en organisation där det finns möjligheter att vidareutveckla din arbetsroll.

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av logistik/ distribution i en ledande befattning. I rollen som logistik- och distributionsansvarig hos Invacare Rea AB är det av stor vikt att du som person har mycket god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på affärsmässighet och långsiktighet. Dina ledaregenskaper är goda och du förstår vikten av ett kommunikativt och situationsanpassat ledarskap.

Som person är du analytisk och strategiskt lagd. Vidare är du trygg i din yrkesroll och strävar ständigt efter att förbättra och utveckla organisationens flöden och arbetssätt. För att trivas i den här rollen och på Invacare Rea AB får du som mest energi när du får arbeta med effektivisering och smarta samt hållbara lösningar. Vidare tycker du om att arbeta såväl strategiskt och långsiktigt som hands-on med operativa uppgifter.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Några års arbetslivserfarenhet inom logistik/ distribution i en ledande befattning med personalansvar.
Erfarenhet av 5S och Lean.
Goda kunskaper inom Officepaketet samt vana att arbeta i affärssystem.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.


Övrig information
Placeringsort: Diö.
Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid.
Varaktighet: Tillsvidare.
Lön: Individuell lönesättning.

Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjärned (0733 20 56 35) eller Jonna Alm (0733 20 56 36). Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Med vårt motto "Yes, you can" vill vi säga att du kan mer än du tror, bara du har viljan och de rätta hjälpmedlen. Det avgörande för oss är att vi kan erbjuda hjälpmedel som ger möjligheter och stimulerar den fysiska förmågan som fortfarande finns kvar.

Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Vår fabrik ligger mitt emot tågstationen i Diö och det finns goda pendlingsmöjligheter hit, det tar ca 5 minuter från Älmhult och ca 30 minuter från Växjö och Hässleholm. I närheten finns även mycket natursköna områden för till exempel lunchpromenader.
Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss. Visa mindre

Lager- & Logistikansvarig

Ansök    Jun 8    Silverstone AB    Logistiker
Vi söker en medarbetare till vårt team. Dina arbetsuppgifter I tjänsten som Lager- & Logistikansvarig kommer du att arbeta med: Avstämning frakter Planering av inkommande & utgående gods Ansvar för inventering Löpande kontakt med speditörer, leverantörer & kunder. Administration kring returer & transportskador Ansvara för ordning på lagret Lagerlogistik Din profil För tjänsten krävs lämplig yrkesutbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgift... Visa mer
Vi söker en medarbetare till vårt team.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Lager- & Logistikansvarig kommer du att arbeta med:
Avstämning frakter
Planering av inkommande & utgående gods
Ansvar för inventering
Löpande kontakt med speditörer, leverantörer & kunder.
Administration kring returer & transportskador
Ansvara för ordning på lagret
Lagerlogistik



Din profil
För tjänsten krävs lämplig yrkesutbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då såväl intern som extern kommunikation kräver detta. Vi söker en tekniskt kunnig person som har god datorvana. B-körkort är ett krav.


Som person så söker vi efter en positiv, noggrann, självgående, lösningsorienterad och prestigelös person som gillar att arbeta i lag och hjälpa sina kollegor och föra företaget framåt.


Vi erbjuder
Vi är ett företag som värnar om våra anställda och vi erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak i ett etablerat företag.
Vi erbjuder tills vidare anställning, fast lön enl. Ö.K, kontinuerliga utbildningar, stort utrymme för rätt person att utveckla och förbättra. Vi uppmuntrar nytänkande och kreativitet.
I denna rekrytering sker intervjuer löpande.
Vänligen kontakta ansvarig kontaktperson för att söka tjänsten alternativt för mer information Visa mindre

Warehouse Supervisor till Invacare Rea AB

Ansök    Jun 26    Maxkompetens Sverige AB    Logistiker
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen me... Visa mer
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss.

Maxkompetens söker för en direktrekrytering en logistik- och distributionsansvarig till Invacare Rea AB i Diö!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som logistik- och distributionsansvarig på Invacare Rea AB kommer du att driva och utveckla företagets logistik- och distributionsverksamhet. Du kommer ha budget och personalansvar för logistik- och distributionsavdelningen där de är cirka 17 medarbetare.

Som logistik- och distributionsansvarig kommer du även:
Planera, leda och fördela det dagliga arbetet på ett effektivt och säkert sätt.
Ansvara för personalplanering och tillsammans med teamledare omfördela personal samt ha löpande kontakt med ev. extern partner gällande inhyrd personal.
Genomföra produktionsuppföljning för Logistik-och distributionsavdelningen.
Bidra i projekt inom förbättringsområdena Lean och 5S.
Hantera personalfrågor i samråd med lokal HR.

Hos Invacare Rea AB kommer du ingå i ett familjärt bolag där du i din roll kommer arbeta i en tvärfunktionell arbetsmiljö där alla arbetar tillsammans mot uppsatta mål och strategiska planer. Som medarbetare ingår du i en organisation där det finns möjligheter att vidareutveckla din arbetsroll.

Din profil
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av logistik/ distribution i en ledande befattning. I rollen som logistik- och distributionsansvarig hos Invacare Rea AB är det av stor vikt att du som person har mycket god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på affärsmässighet och långsiktighet. Dina ledaregenskaper är goda och du förstår vikten av ett kommunikativt och situationsanpassat ledarskap.

Som person är du analytisk och strategiskt lagd. Vidare är du trygg i din yrkesroll och strävar ständigt efter att förbättra och utveckla organisationens flöden och arbetssätt. För att trivas i den här rollen och på Invacare Rea AB får du som mest energi när du får arbeta med effektivisering och smarta samt hållbara lösningar. Vidare tycker du om att arbeta såväl strategiskt och långsiktigt som hands-on med operativa uppgifter.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Några års arbetslivserfarenhet inom logistik/ distribution i en ledande befattning med personalansvar.
Erfarenhet av 5S och Lean.
Goda kunskaper inom Officepaketet samt vana att arbeta i affärssystem.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.


Övrig information
Placeringsort: Diö.
Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid.
Varaktighet: Tillsvidare.
Lön: Individuell lönesättning.

Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens AB i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjärned (0733 20 56 35) eller Jonna Alm (0733 20 56 36). Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Med vårt motto "Yes, you can" vill vi säga att du kan mer än du tror, bara du har viljan och de rätta hjälpmedlen. Det avgörande för oss är att vi kan erbjuda hjälpmedel som ger möjligheter och stimulerar den fysiska förmågan som fortfarande finns kvar.

Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Vår fabrik ligger mitt emot tågstationen i Diö och det finns goda pendlingsmöjligheter hit, det tar ca 5 minuter från Älmhult och ca 30 minuter från Växjö och Hässleholm. I närheten finns även mycket natursköna områden för till exempel lunchpromenader.
Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss. Visa mindre

Logistikkoordinator PostNord TPL Ljungby

Ansök    Jul 3    PostNord Group AB    Logistiker
PostNord TPL är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden. PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed. Bli en del av vårt team Är du den vi söker? Vårt team består av ca 10 personer som arbetar med våra olika kunder. Vi arbetar i team men ansvarar för olika kunder. Vi arbetar som länken mellan kunden och vår ... Visa mer
PostNord TPL är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden.

PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed.

Bli en del av vårt team
Är du den vi söker? Vårt team består av ca 10 personer som arbetar med våra olika kunder. Vi arbetar i team men ansvarar för olika kunder. Vi arbetar som länken mellan kunden och vår produktion, kunden hos oss är våra kundföretag.

Om rollen
Vi söker dig som vill vara med och skapa spännande lösningar för PostNord TPL och våra kunder. Vi arbetar proaktivt med att stötta kundernas processer och strategier i hela kedjan från order till leverans hos slutkund. Vi identifierar frågeställningar och arbetar aktivt för att säkerställa hög kundnöjdhet.

Om dig
Vi söker dig som vill vara med och skapa spännande lösningar för PostNord TPL och våra kunder. Vi arbetar proaktivt med att stötta kundernas processer och strategier i hela kedjan från order till leverans hos slutkund. Vi identifierar frågeställningar och arbetar aktivt för att säkerställa hög kundnöjdhet. 

Vi söker dig som har förståelse för kundens behov, en vilja att utvecklas inom administration och kundsupport. Du är lösningsorienterad och kan självständigt driva förändringar/förbättringar med kundens behov i fokus. Du är kommunikativ, social och relationsbyggande på ett affärsmässigt vis. Du är strukturerad, analytisk, logisk. Du är engagerad och självgående med vilja och förmåga att ta ansvar. Du ser dig själv som kundens naturliga kontaktpunkt för frågor. Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du är flytande i svenska och engelska. Du har god datorvana, framförallt Office-paketet. Om du har erfarenhet av olika affärssystem, databaser och datormiljöer är ett det ett stort plus. Som person är du prestigelös, driven och får saker att hända.

Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Vi erbjuder dig
PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter.

Vi gör vardagen enklare
Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2023-08-20.
Urval sker löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdag.

Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Sofia Dahl 090-2419713 eller Per Pettersson  070-2585418
Observera dock att ansökningar ej mottages via mail.

Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Logistikutvecklare PostNord TPL Region Småland & Göteborg

Ansök    Mar 30    PostNord Group AB    Logistiker
PostNord TPL är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden. PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed. Bli en del av vårt team Är du Logistiker med erfarenhet från Supply Chain eller materialhantering och sugen på en ny utmaning? Läs då vidare! Vi ska nämligen rekrytera en logistikutvecklare till regionen med... Visa mer
PostNord TPL är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden.

PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed.

Bli en del av vårt team
Är du Logistiker med erfarenhet från Supply Chain eller materialhantering och sugen på en ny utmaning? Läs då vidare! Vi ska nämligen rekrytera en logistikutvecklare till regionen med placering i Ljungby. Vårt team består av 8 personer som arbetar på PostNord TPL Region Småland och Göteborg. Vi arbetar i samma team men har olika roller och olika arbetsuppgifter.

Ditt ansvar
Varje dag gör vi det möjligt för olika företag och privatpersoner att göra affärer med varandra genom hållbara och långsiktiga logistiklösningar. Rollen som logistikutvecklare innebär att självständigt och i team med andra utvecklare bedriva effektiviserings- och implementeringsprojekt kopplade till dessa logistiklösningar. Det kräver analyser av hög kvalité och förmåga att arbeta i högt arbetstempo med flera parallella arbetsuppgifter. Som logistikutvecklare är du en del av det viktiga och spännande arbetet med att skapa hållbara och långsiktiga logistiklösningar.

Sammanfattningsvis innebär rollen att:

- Effektivisera processer inom PostNord TPL’s lager
- Bidra med kvalitativa och kvantitativa analyser av utvecklingsmöjligheter
- Driva utvecklingsprojekt gentemot produktion och kunder enligt PostNord‘s projektledningsmetod
- Proaktivt bidra till att identifiera förbättringsmöjligheter och säkerställa kostnadseffektiva logistiklösningar
- Aktivt omvärldsbevaka och utforska nuvarande och kommande logistiklösningar
- Samarbeta och kommunicera med nyckelpersoner i processer och projekt
- Jobba tillsammans med produktion och IT för att ta fram den bästa logistiklösning

Din profil
Vi söker dig som är en driven och nyfiken person, gärna med ett par års erfarenhet, som vill utvecklas i yrket genom att ansvara för delar i företagets logistikutvecklingsprojekt.

För att lyckas i rollen är vi övertygade om att du har:

- Högskole- eller civilingenjörsexamen inom logistik, Supply Chain eller liknande relevant inriktning.
- Väldigt goda kunskaper i Office-paketet
- Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
- Erfarenhet av projektledning i större och mindre projekt
- God kommunikativ förmåga

Vi tror att du kommer trivas som bäst i rollen om du har:

- Ett stort personligt driv
- Intresse för teknik och IT
- Förmågan att fullfölja projekt från idéstadie till komplett implementering
- Erfarenheter ifrån lager och industri
- Hög ansvarskänsla och ett strukturerat arbetssätt

Vi erbjuder dig
PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter.

Vi gör vardagen enklare
Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2023-04-16.
Urval sker löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdag.

Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Karl Kallin på mail: mailto:[email protected] 
Observera dock att ansökningar ej mottages via mail.

Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Logistiker med fokus på internationell frakt

Ansök    Apr 13    Maxkompetens Sverige AB    Logistiker
Söker du ett spännande jobb i ett väletablerat företag som faktiskt gör skillnad på riktigt? Är du en lösningsfokuserad och analytisk person som älskar att arbeta med processutveckling? Om du dessutom gillar att ha variationsrika dagar med trevliga kollegor som förespråkar engagemang och delaktighet är det dig vi söker till tjänsten som logistiker med fokus på internationell frakt till Invacare Rea AB. Dina arbetsuppgifter I rollen som logistiker på Invac... Visa mer
Söker du ett spännande jobb i ett väletablerat företag som faktiskt gör skillnad på riktigt? Är du en lösningsfokuserad och analytisk person som älskar att arbeta med processutveckling? Om du dessutom gillar att ha variationsrika dagar med trevliga kollegor som förespråkar engagemang och delaktighet är det dig vi söker till tjänsten som logistiker med fokus på internationell frakt till Invacare Rea AB.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som logistiker på Invacare Rea AB blir ditt uppdrag att utveckla de rutiner som idag finns inom främst frakt och tull. Du kommer arbeta strategiskt för att förbättra befintliga processer och ansvara för fraktupphandlingar. Vidare har du löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom bolaget och stöttar i ärenden relaterade till ditt specialistområde. Du kommer ha ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter och för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas.

Utöver det strategiska arbetet i rollen ingår även bland annat uppgifter som exempelvis att boka transporter av mer komplicerad art, ta fram fraktofferter, spåra gods och kontrollera fraktfakturor.

Din profil
För att lyckas i rollen på Invacare Rea AB ser vi att du är initiativtagande och gillar att jobba självständigt samtidigt som du behöver vara en naturlig relationsbyggare både internt och externt. Oförutsedda händelser ser du som en rolig utmaning och du trivs i en central roll. Vi ser gärna även att du som söker är analytiskt lagd och förstår vikten av samarbete avdelningar emellan.

För att vara relevant för tjänsten har du:

God erfarenhet av att jobba med internationella transporter (sjö/väg/flyg) samt tullfrågor.
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Kunskaper inom Excel för att tolka data och statistik.

Har du som söker en utbildning inom logistik och transport är det bra, men inget som krävs för tjänsten då erfarenheten är viktigare.

Övrig information
Placeringsort: Diö, med möjlighet till hybridarbete delvis.
Arbetstid: måndag-fredag, dagtid.
Start: Enligt överenskommelse.
Varaktighet: Tillsvidare.

Invacare Rea AB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvariga rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärned på telefon: 073 320 56 35 eller Jonna Alm på 073 320 56 36.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Invacare är en global marknadsledare inom medicintekniska produkter och hjälpmedel. Vi är kända för våra innovativa och tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Med vårt motto "Yes, you can" vill vi säga att du kan mer än du tror, bara du har viljan och de rätta hjälpmedlen. Det avgörande för oss är att vi kan erbjuda hjälpmedel som ger möjligheter och stimulerar den fysiska förmågan som fortfarande finns kvar.

Vi är ett 80-tal medarbetare på fabriken i Diö och här monteras och distribueras hjälpmedel såsom vårdsängar, rollatorer, scootrar, rullstolar och hygienhjälpmedel. Produkterna exporteras härifrån till stort sett hela världen med tonvikt på Norden. Vår fabrik ligger mitt emot tågstationen i Diö och det finns goda pendlingsmöjligheter hit, det tar ca 5 minuter från Älmhult och ca 30 minuter från Växjö och Hässleholm.

Läs gärna mer om oss på https://www.invacare.se/sv/om-oss. Visa mindre

Lager- & Logistikansvarig

Ansök    Apr 27    Silverstone AB    Logistiker
Vi söker en medarbetare till vårt team. Dina arbetsuppgifter I tjänsten som Lager- & Logistikansvarig kommer du att arbeta med: Avstämning frakter Planering av inkommande & utgående gods Ansvar för inventering Löpande kontakt med speditörer, leverantörer & kunder. Administration kring returer & transportskador Ansvara för ordning på lagret Lagerlogistik Din profil För tjänsten krävs lämplig yrkesutbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgift... Visa mer
Vi söker en medarbetare till vårt team.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Lager- & Logistikansvarig kommer du att arbeta med:
Avstämning frakter
Planering av inkommande & utgående gods
Ansvar för inventering
Löpande kontakt med speditörer, leverantörer & kunder.
Administration kring returer & transportskador
Ansvara för ordning på lagret
Lagerlogistik



Din profil
För tjänsten krävs lämplig yrkesutbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då såväl intern som extern kommunikation kräver detta. Vi söker en tekniskt kunnig person som har god datorvana. B-körkort är ett krav.


Som person så söker vi efter en positiv, noggrann, självgående, lösningsorienterad och prestigelös person som gillar att arbeta i lag och hjälpa sina kollegor och föra företaget framåt.


Vi erbjuder
Vi är ett företag som värnar om våra anställda och vi erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak i ett etablerat företag.
Vi erbjuder tills vidare anställning, fast lön enl. Ö.K, kontinuerliga utbildningar, stort utrymme för rätt person att utveckla och förbättra. Vi uppmuntrar nytänkande och kreativitet.
I denna rekrytering sker intervjuer löpande.
Vänligen kontakta ansvarig kontaktperson för att söka tjänsten alternativt för mer information Visa mindre

Logistics Planning Coordinator

Ansök    Okt 18    Ymer Technology AB    Logistiker
Rollbeskrivning Som logistik- och planeringsansvarig kommer du att få en bred roll där du kommer att ha ansvar för både bokning och planering. Du kommer att få säkerställa att ordrarna kommer ut till rätt kund i rätt tid. Gällande planeringsdelen är din viktigaste arbetsuppgift att ta ansvar för att planera och koordinera produktionen för att säkerställa optimal effektivitet. Du kommer att ha ett nära samarbete med planering, lager samt inköp. I de... Visa mer
Rollbeskrivning

Som logistik- och planeringsansvarig kommer du att få en bred roll där du kommer att ha ansvar för både bokning och planering. Du kommer att få säkerställa att ordrarna kommer ut till rätt kund i rätt tid. Gällande planeringsdelen är din viktigaste arbetsuppgift att ta ansvar för att planera och koordinera produktionen för att säkerställa optimal effektivitet. Du kommer att ha ett nära samarbete med planering, lager samt inköp.

I den här rollen rapporterar du till Inköp-och logistikchefen i Ljungby.
Vi söker dig som har

- Högskoleexamen inom logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande
- Arbetserfarenhet inom relevant område
- Erfarenhet av affärssystem ERP (Monitor)
- Datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, Outlook)
- God kommunikationsförmåga i Svenska och Engelska i såväl tal som skrift.

Som person

Som person är du är samarbetsvillig och strukturerad, men är samtidigt flexibel och kan tänka utanför ramarna när det behövs. Du är noggrann och drivs av att söka efter ständiga förbättringar i dagliga arbete för att optimera utfallet. Problemlösning är något som ligger dig varmt om hjärtat och du blir motiverad av att se hur dina resultat påverkar organisationens flöde.

Vi erbjuder:

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med startdatum så fort som möjligt till 2024.08.16.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är det 11 november.

Varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev)!

Ymer Technology is a fast-growing global industry group that started in 2005. Ymer develops, manufactures, and sells system based and customer specific cooling solutions to the industry for "Off Highway" machines and the Wind Power industry. The strength of the company's offer is effective design of various cooling elements and combining these into balanced cooling systems. Ymer’s mission is to deliver cost and performance efficient solutions in the field of heat exchange. Ymer Technology has annual revenues of about 1 billion SEK, and has about 300 employees in Sweden, Denmark, France, Germany, the United States, China, and India. Visa mindre

Logistics Planning Coordinator

Ansök    Dec 15    Ymer Technology AB    Logistiker
Rollbeskrivning Som logistik- och planeringsansvarig kommer du att få en bred roll där du kommer att ha ansvar för både bokning och planering. Du kommer att få säkerställa att ordrarna kommer ut till rätt kund i rätt tid. Gällande planeringsdelen är din viktigaste arbetsuppgift att ta ansvar för att planera och koordinera produktionen för att säkerställa optimal effektivitet. Du kommer att ha ett nära samarbete med planering, lager samt inköp. I de... Visa mer
Rollbeskrivning

Som logistik- och planeringsansvarig kommer du att få en bred roll där du kommer att ha ansvar för både bokning och planering. Du kommer att få säkerställa att ordrarna kommer ut till rätt kund i rätt tid. Gällande planeringsdelen är din viktigaste arbetsuppgift att ta ansvar för att planera och koordinera produktionen för att säkerställa optimal effektivitet. Du kommer att ha ett nära samarbete med planering, lager samt inköp.

I den här rollen rapporterar du till Inköp-och logistikchefen i Ljungby.
Vi söker dig som har

- Högskoleexamen inom logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande
- Arbetserfarenhet inom relevant område
- Erfarenhet av affärssystem ERP (Monitor)
- Datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, Outlook)
- God kommunikationsförmåga i Svenska och Engelska i såväl tal som skrift.

Som person

Som person är du är samarbetsvillig och strukturerad, men är samtidigt flexibel och kan tänka utanför ramarna när det behövs. Du är noggrann och drivs av att söka efter ständiga förbättringar i dagliga arbete för att optimera utfallet. Problemlösning är något som ligger dig varmt om hjärtat och du blir motiverad av att se hur dina resultat påverkar organisationens flöde.

Vi erbjuder:

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med startdatum så fort som möjligt till 2024.08.16.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är det 11 november.

Varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev)!

Ymer Technology is a fast-growing global industry group that started in 2005. Ymer develops, manufactures, and sells system based and customer specific cooling solutions to the industry for "Off Highway" machines and the Wind Power industry. The strength of the company's offer is effective design of various cooling elements and combining these into balanced cooling systems. Ymer’s mission is to deliver cost and performance efficient solutions in the field of heat exchange. Ymer Technology has annual revenues of about 1 billion SEK, and has about 300 employees in Sweden, Denmark, France, Germany, the United States, China, and India. Visa mindre

Logistic Planner

Electrolux Professional presents: LOGISTIC PLANNER (Temporary position) Ljungby, Sweden See and learn how we are changing the world by being one step ahead in our planning. As part of the Electrolux Professional team, one day is never the same as the next. But what drives us every day is our mission to make our customers’ work-life easier, more profitable – and truly sustainable. Becoming their OnE trusted partner, managing their complete operations. Under... Visa mer
Electrolux Professional presents:
LOGISTIC PLANNER (Temporary position)
Ljungby, Sweden
See and learn how we are changing the world by being one step ahead in our planning.
As part of the Electrolux Professional team, one day is never the same as the next. But what drives us every day is our mission to make our customers’ work-life easier, more profitable – and truly sustainable. Becoming their OnE trusted partner, managing their complete operations. Understanding their daily journey – and making it a winning one - whether they run a hotel, restaurant, laundry or café. Acting truly sustainable means going beyond products; connecting users with intelligence, humans with technology and innovative thinkers with relevant business models. And providing the most inclusive service offering with expertise, state-of-the-art interfaces and the best people network. Together with you, we will grow and create sustainable experiences for people and the world around us, in food, beverage and laundry.
A REGULAR DAY AT WORK / MAIN RESPONSIBILITIES
At Electrolux Professional we always strive to do better and in this role you will be able to help us continue to succeed with our efficiency and quality of our world class Logistics Department.
Logistics planners are the master strategists of the shipping world. Those who are successful in this position thrive on problem-solving and strategic thinking.
This is an opportunity for an independent and driven professional who thrives in a fast-changing environment.
You will:
Develop and daily monitor assembly line production plan, including batch number; act in case of need
Ensure balance between supply chain logics and plant
Report activities in terms of own area’s KPIs
Analyze suppliers/production constraints and involve SOP when change is needed
Develop feasibility analyses on production changes (i.e. shipping, components arrival, manning coverage)
Plan re-workable products
Interact with different functions to manage and monitor new PNCs and check point in production
Release and follow up orders for OEM suppliers

YOU
Are Customer Obsessed, as you create better experiences for your customers.
You deliver value and you proactively provide solutions.
Build Trust, as you take ownership of your area of specialty and run the extra mile to achieve your target. You are honest, transparent and trustworthy.
Are Bold, as you are proactive and take action. You embrace change, and you are not afraid of making mistakes and learning from them.
Act sustainably, as you make the best use of the digital tools at your disposal and you have a long-term perspective
EDUCATION & EXPERIENCE
Process improvement
Supply Chain synchronization
Product knowledge
Process knowledge
MS Office/ Darwin/PRMS
Fluent in Swedish and English language


Please apply by: January 31st, 2023

About Electrolux Professional Group
Electrolux Professional is one of the leading global providers of food service, beverage and laundry for professional users. Our innovative products and worldwide service network make our customers’ work-life easier, more profitable – and truly sustainable every day. Our solutions and products are manufactured in 12 plants in seven countries and sold in over 110 countries. In 2021, Electrolux Professional Group had global sales of SEK 7,9bn and approximately 4,000 employees. Electrolux Professional’s B-shares are listed at Nasdaq Stockholm.
For more information, visit https://www.electroluxprofessional.com/corporate Visa mindre

Supply Chain Coordinator

Ansök    Okt 14    Strandmöllen AB    Logistiker
Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa med möjlighet att påverka din arbetsdag och ta ansvar? Strandmöllen är ett stiftelseägt bolag där vi kombinerar gedigen kunskap med stora planer för framtiden. Trots att Strandmöllen har över 100-års erfarenhet är vi fortfarande ett ungt och nytänkande bolag som funnits på den svenska marknaden sedan 2005. Vi är en totalleverantör av gas med egen produktion och verksamhet i Sverige, Danmark och Tyskland, m... Visa mer
Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa med möjlighet att påverka din arbetsdag och ta ansvar? Strandmöllen är ett stiftelseägt bolag där vi kombinerar gedigen kunskap med stora planer för framtiden. Trots att Strandmöllen har över 100-års erfarenhet är vi fortfarande ett ungt och nytänkande bolag som funnits på den svenska marknaden sedan 2005.

Vi är en totalleverantör av gas med egen produktion och verksamhet i Sverige, Danmark och Tyskland, med kunder inom i stort sett alla branscher, såsom stål- och verkstadsindustrin, hälso- och vårdsektorn, livsmedelsproduktion, universitet och laboratorier. Nu söker vi en engagerad och motiverad Supply Chain Coordinator till vårt svenska huvudkontor i Ljungby.


Vårt erbjudande
Vi är det lilla gasbolaget med det stora hjärtat! Strandmöllen ägs av en stiftelse, vilket innebär att vi har en långsiktig och finansiellt stark ägare. Vi lever efter devisen frihet under ansvar och eftersträvar långsiktighet samt hållbarhet i allt vi gör, både när det gäller produkter, kunder och våra anställda. Här erbjuds du konstant utveckling samt att få arbeta i en miljö med kompetenta kollegor och chefer. Vi är en liten organisation med en familjär stämning, samtidigt som vi tillhör spjutspetsen inom grön utveckling. Gas är mer än bara gas – det är en positiv kundupplevelse, en trevlig arbetsmiljö och en grön framtid.


Din roll
Som Supply Chain Coordinator ansvarar du för att planera lagersaldon internt samt hos våra försäljningsställen på ett effektivt, lönsamt och hållbart sätt. Du ansvarar för inköp till produktion, logistik och lager samt inköp av specialgaser.


Du har kontinuerlig kontakt med chaufförer, kunder, försäljningsställen och leverantörer samt arbetar för att skapa en helhet för inköp, materialförsörjning, intern logistik och produktlansering. Din närmsta chef är Strandmöllens Logistikchef.


Din profil
Vi ser gärna att du har en utbildning inom logistik, transport eller inköp och/eller arbetserfarenhet inom området. Det är en merit om du har kunskap om ADR och farlig godstransport, men det är inget krav. Vi förutsätter att du har god dator- och systemvana samt att du är en god kommunikatör på Svenska och Engelska. Som person är du:
analytisk med en förmåga att hitta lösningar på problem
en lagspelare som har lätt för att arbeta i en roll med många kontaktytor
självständig, ansvarsfull och service minded



Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen till oss på Strandmöllen!


Ansökan
Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected], märk ditt mail med
”Supply Chain Coordinator till Strandmöllen AB”. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre

Godspersonal/Logistiker

Ansök    Sep 1    GLS HENJO AB    Logistiker
Vill du vara med och bygga GLS Industries till Europas ledande plåtbearbetare? Ta möjligheten att bli en del av vårt logistikteam i Ljungby dit vi ju just nu söker ny personal. Om tjänsten Vi utökar nu vår logistikavdelning med ytterligare en godspersonal/logistiker till vårt lager. Teamet består av ytterligare en logistiker och en truckförare. Din roll kommer innefatta bl.a.: - Hantering av in- och utleveranser. - Transportbokningar, b... Visa mer
Vill du vara med och bygga GLS Industries till Europas ledande plåtbearbetare? Ta möjligheten att bli en del av vårt logistikteam i Ljungby dit vi ju just nu söker ny personal.
Om tjänsten
Vi utökar nu vår logistikavdelning med ytterligare en godspersonal/logistiker till vårt lager. Teamet består av ytterligare en logistiker och en truckförare. Din roll kommer innefatta bl.a.:
- Hantering av in- och utleveranser.
- Transportbokningar, både till kund och underleverantörer.
- Transportplanering och beräkning.
- Truckkörning, flytta gods och förbereda för chaufförer.
Det administrativa arbetet sker både i kundernas egna portaler samt i vårt eget affärssystem, Monitor.
Rollen innebär mycket kontakt med godsföretag och passar dig som vill ha en fri roll med flexibilitet där du styr och planerar din dag självständigt. Välkommen till ett team med samarbete i fokus där vi underlättar för varandra och har kul på jobbet!
Tjänsten är på heltid, tillsvidare och arbetstiderna är på dagtid.
Vem är du?
Du som söker har arbetat i liknande roll i minst ett par år och har hanterat både in- och utleveranser samt har erfarenhet av att boka frakter och planera avsändning av gods. Du har god erfarenhet av att hantera affärsysstem, med fördel Monitor. Som person är du van vid självständigt arbete och ett högt tempo och har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Truckkort är en fördel men något vi löser för rätt person. Svenska i tal och skrift är ett krav.
Mer information?
För mer information välkommen att kontakta Liv Hultén, HR-chef, 0370-30 58 83, [email protected], eller Johan Hovelius, Inköpschef, 0372-37 03 06, [email protected]
Din ansökan
Vi arbetar med ett löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, alternativt senast 19/9. Du mailar den till [email protected]
Varmt välkommen din ansökan!
Om GLS Henjo
GLS Henjo har siktet på att bli både Europas ledande plåtbearbetare och är en av regionens växande företag på frammarsch. Med välutbildad personal och lång erfarenhet är vi en komplett leverantör av plåtprodukter och levererar allt från bockad plåt till avancerad plåtbearbetning till våra kunder. Vi har en maskinpark bestående av stansning, bockning, laserskärning och efterbearbetning såsom svets och lackering. Vår företagskultur kännetecknas av delaktighet, engagemang och ansvarstagande och vi är måna om att vara en attraktiv arbetsgivare. I centrala lokaler och en trevlig industrimiljö arbetar våra 50 medarbetare. GLS Henjo är en del av GLS Industries och i koncernen ingår även enheten GLS Laserstans i Gnosjö. Visa mindre

Logistikmedarbetare sökes till Mobylife i Ljungby med omgående start!

Ansök    Dec 17    Montico HR Partner AB    Logistiker
Kundföretaget Att behöva laga en trasig mobil, surfplatta eller smart watch är inte det roligaste här i livet. Därför är det också värt att tänka efter lite extra när du ska lämna in den på lagning. Vi på Mobylife är Nordens största auktoriserade serviceverkstad för mobila enheter. Det betyder att vi är godkända av alla stora mobiltillverkare och operatörer. Vi använder aldrig annat än originaldelar och du kan vara säker på att vår reparation inte påverkar... Visa mer
Kundföretaget
Att behöva laga en trasig mobil, surfplatta eller smart watch är inte det roligaste här i livet. Därför är det också värt att tänka efter lite extra när du ska lämna in den på lagning.
Vi på Mobylife är Nordens största auktoriserade serviceverkstad för mobila enheter. Det betyder att vi är godkända av alla stora mobiltillverkare och operatörer. Vi använder aldrig annat än originaldelar och du kan vara säker på att vår reparation inte påverkar din fabriksgaranti.
Vi vet hur viktig din telefon och allting som finns i den är för dig. Därför garanterar vi att din enhet och data alltid är i trygga händer hos oss. Våra 400 erfarna tekniker använder den senaste teknologin för mobilreparationer och vi följer tillverkarnas manualer, processer och riktlinjer. Självfallet har vi rutiner kring säkerhet och sekretess. Och för att du ska känna dig extra säker lämnar vi alltid tre månaders garanti på våra reparationer.
Vi gör ditt mobila liv lite tryggare. Det garanterar vi.


Arbetsbeskrivning
Nu söker vi logistikmedarbetare, som vill växa och utvecklas med oss.
Vi söker dig som har stor vana att jobba med officepaketet och då främst excel.
Arbetsuppgifterna består i hantering av in- och utleveranser, samt registrering i affärssystemet.
Du kommer även att ha mycket kontakt med producenter och leverantörer från olika länder, så du förväntas kunna kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
Arbetet är förlagt på dagtid i Ljungby.


Din profil
Vi söker dig som är en färgstark person, en som är orädd för att ta sig utmaningar och som är initiativrik och driven!
Du är en i laget som kan samarbeta med andra och tar stort ansvar, är noggrann och har god arbetsmoral.
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav!
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat inom lager och logistik.
Vi ser också gärna att du har ett tekniskt intresse, gärna med en teknisk utbildning i bakgrunden.


Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Logistiker , Ljungby / Jönköping

Ansök    Apr 2    PostNord Sverige    Logistiker
Är du bra på beräkningar och gillar affärsmässiga relationer? PostNord TPL ansvarar för tredjepartslogistiken inom PostNord Sverige. Är du bra på beräkningar och gillar affärsmässiga relationer? PostNord TPL ansvarar för tredjepartslogistiken inom PostNord Sverige. PostNord TPL har verksamhet på fem orter i södra Sverige. Våra värderingar är Hållbar, Affärsmässig, Pålitlig och Tillgänglig. Bli en del av vårt team Som logistiker med placering i re... Visa mer
Är du bra på beräkningar och gillar affärsmässiga relationer?
PostNord TPL ansvarar för tredjepartslogistiken inom PostNord Sverige.

Är du bra på beräkningar och gillar affärsmässiga relationer?
PostNord TPL ansvarar för tredjepartslogistiken inom PostNord Sverige. PostNord TPL har verksamhet på fem orter i södra Sverige. Våra värderingar är Hållbar, Affärsmässig, Pålitlig och Tillgänglig.







Bli en del av vårt team
Som logistiker med placering i region Ljungby/Jönköping har du en supportfunktion och driver arbete med utveckling och förändring av kunduppdrag inom verksamheten med effektivitet, kvalitet, kundkrav och affärsmässighet i fokus. Du arbetar med att ta fram underlag för nya affärer i samarbete med affärsutveckling och stöttar regionen vid start av uppdrag. I dina huvudsakliga ansvars- och arbetsuppgifter ingår att arbeta tillsammans med central/regional organisation som drivande eller som utvecklingssupport inom logistikområdet samt att delta i/leda implementations- och förbättringsarbete. Du skapar beslutsunderlag och material för att beskriva lösningar anpassat till mottagaren, t ex ledningsgrupper, kunder, systemutvecklare eller medarbetare i olika delar av organisationen. Vidare deltar du i logistikutvecklingsmöten med kund i rollen som expert för att bidra med kunskap och förstå affärens behov och sen driva prioriterade aktiveter tillsammans med regionen och kunden. Du genomför analyser och simuleringar för att ta fram lösningar och förbättringar för kunduppdrag samt tar fram layouter och förslag på produktionsmetodik för tredjepartsuppdrag.

Du har vad som krävs
Vi söker dig som är civilingenjör med inriktning logistik eller har motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och utvecklingsarbete inom logistikbranschen med betoning på materialhantering och tredjepartslogisk. Det är ett stort plus om du har erfarenhet inom automation. Du har goda kunskaper inom Office och kan formulera dig väl i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
Du kommer ha många kontaktytor, så dina sociala egenskaper är viktiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kan utveckla ett samarbete med kunder från olika verksamheter och kulturer. Som person är du resultatinriktad, engagerad och strukturerad. Vidare är du omdömesgill och affärsmässig med en förmåga att se helheten.

Vi levererar
PostNord har stort fokus på kundupplevelsen för både kunder och mottagare. PostNord arbetar för människors lika värde och människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Vill du veta mer om jobbet så kontakta rekryteringskonsult Eva Ekdahl på mailadress: mailto:[email protected] eller telefon: 0722-388150. Urval sker löpande.

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

https://www.experis.se/swe/lediga-jobb/jobb/a214bac0-c559-4263-9187-4a7917ca20f1/logistiker-till-postnord-tpl-ljungby/?search=postnord

Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Visa mindre

Logistikmedarbetare sökes till Mobylife i Ljungby med omgående start!

Ansök    Dec 11    Montico HR Partner AB    Logistiker
Kundföretaget Att behöva laga en trasig mobil, surfplatta eller smart watch är inte det roligaste här i livet. Därför är det också värt att tänka efter lite extra när du ska lämna in den på lagning. Vi på Mobylife är Nordens största auktoriserade serviceverkstad för mobila enheter. Det betyder att vi är godkända av alla stora mobiltillverkare och operatörer. Vi använder aldrig annat än originaldelar och du kan vara säker på att vår reparation inte påverkar... Visa mer
Kundföretaget
Att behöva laga en trasig mobil, surfplatta eller smart watch är inte det roligaste här i livet. Därför är det också värt att tänka efter lite extra när du ska lämna in den på lagning.
Vi på Mobylife är Nordens största auktoriserade serviceverkstad för mobila enheter. Det betyder att vi är godkända av alla stora mobiltillverkare och operatörer. Vi använder aldrig annat än originaldelar och du kan vara säker på att vår reparation inte påverkar din fabriksgaranti.
Vi vet hur viktig din telefon och allting som finns i den är för dig. Därför garanterar vi att din enhet och data alltid är i trygga händer hos oss. Våra 400 erfarna tekniker använder den senaste teknologin för mobilreparationer och vi följer tillverkarnas manualer, processer och riktlinjer. Självfallet har vi rutiner kring säkerhet och sekretess. Och för att du ska känna dig extra säker lämnar vi alltid tre månaders garanti på våra reparationer.
Vi gör ditt mobila liv lite tryggare. Det garanterar vi.


Arbetsbeskrivning
Nu söker vi logistikmedarbetare, som vill växa och utvecklas med oss.
Vi söker dig som har stor vana att jobba med officepaketet och då främst excel.
Arbetsuppgifterna består i hantering av in- och utleveranser, samt registrering i affärssystemet.
Du kommer även att ha mycket kontakt med producenter och leverantörer från olika länder, så du förväntas kunna kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
Arbetet är förlagt på dagtid i Ljungby.


Din profil
Vi söker dig som är en färgstark person, en som är orädd för att ta sig utmaningar och som är initiativrik och driven!
Du är en i laget som kan samarbeta med andra och tar stort ansvar, är noggrann och har god arbetsmoral.
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav!
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat inom lager och logistik.
Vi ser också gärna att du har ett tekniskt intresse, gärna med en teknisk utbildning i bakgrunden.


Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Logistiker till PostNord TPL , Ljungby

Ansök    Apr 1    PostNord    Logistiker
Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget ä... Visa mer
Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.

Är du bra på beräkningar och gillar affärsmässiga relationer?
PostNord TPL ansvarar för tredjepartslogistiken inom PostNord Sverige. PostNord TPL har verksamhet på fem orter i södra Sverige. Våra värderingar är Hållbar, Affärsmässig, Pålitlig och Tillgänglig.

Som logistiker med placering i region Ljungby/Jönköping har du en supportfunktion och driver arbete med utveckling och förändring av kunduppdrag inom verksamheten med effektivitet, kvalitet, kundkrav och affärsmässighet i fokus. Du arbetar med att ta fram underlag för nya affärer i samarbete med affärsutveckling och stöttar regionen vid start av uppdrag.

Bli en del av vårt team
I dina huvudsakliga ansvars- och arbetsuppgifter ingår att arbeta tillsammans med central/regional organisation som drivande eller som utvecklingssupport inom logistikområdet samt att delta i/leda implementations- och förbättringsarbete. Du skapar beslutsunderlag och material för att beskriva lösningar anpassat till mottagaren, t ex ledningsgrupper, kunder, systemutvecklare eller medarbetare i olika delar av organisationen.

Vidare deltar du i logistikutvecklingsmöten med kund i rollen som expert för att bidra med kunskap och förstå affärens behov och sen driva prioriterade aktiveter tillsammans med regionen och kunden. Du genomför analyser och simuleringar för att ta fram lösningar och förbättringar för kunduppdrag samt tar fram layouter och förslag på produktionsmetodik för tredjepartsuppdrag.

Du har vad som krävs
Vi söker dig som är civilingenjör med inriktning logistik eller har motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och utvecklingsarbete inom logistikbranschen med betoning på materialhantering och tredjepartslogisk. Det är ett stort plus om du har erfarenhet inom automation. Du har goda kunskaper inom Office och kan formulera dig väl i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Du kommer ha många kontaktytor, så dina sociala egenskaper är viktiga. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kan utveckla ett samarbete med kunder från olika verksamheter och kulturer. Som person är du resultatinriktad, engagerad och strukturerad. Vidare är du omdömesgill och affärsmässig med en förmåga att se helheten.

Vi levererar
PostNord har stort fokus på kundupplevelsen för både kunder och mottagare. PostNord arbetar för människors lika värde och människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Vill du veta mer om jobbet så kontakta rekryteringskonsult Eva Ekdahl på mailadress: [email protected] eller telefon: 0722-388150 Sista ansökningsdag är 30 april 2019. Urval sker löpande.

För fackliga kontaktpersoner se www.postnord.com/fackliga

Vi drivs av mottot Vi kan, vi vill, vi vågar, vi levererar!

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre