Lediga jobb som Inköpschef i Ljungby

Se lediga jobb som Inköpschef i Ljungby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ljungby som finns hos arbetsgivaren.

Inköps- och upphandlingschef

Ansök    Sep 27    Ljungby kommun    Inköpschef
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med? Ekonomiavdelningen är kommunens centrala organ för redovisning, upphandling, inköp, ekonomisk planering och professionella förvaltare/gode män. Ekonomiavdelningen består idag av 19 medarbetare var... Visa mer
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?

Ekonomiavdelningen är kommunens centrala organ för redovisning, upphandling, inköp, ekonomisk planering och professionella förvaltare/gode män. Ekonomiavdelningen består idag av 19 medarbetare varav fyra jobbar med inköp och upphandling. Inköps och upphandlingschefen kommer att vara chef för fyra medarbetare inom upphandlingsenheten.

Vår senaste medarbetarenkät visar att 95% tycker att jobbet känns meningsfullt, 82% anser att de lär och utvecklas i sitt dagliga arbete och 83% tycker att de har en bra arbetsgivare som de kan rekommendera till sina vänner. Undersökningen visar också att 96% av våra medarbetare upplever att deras chef har tillit till att de utför sitt arbete på ett bra vis. Tillitsbaserad styrning och ledning är Ljungby kommuns ledningsfilosofi och något vi vill ska genomsyra vår organisation.

Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill leda, utveckla och samordna arbetet vid upphandlingsenheten tillsammans med dina medarbetare. Du har fokus på goda affärer med hög affärsmässighet, inom ramen för gällande upphandlingslagstiftning.

Som inköps- och upphandlingschef har du ansvar för enhetens personal, vilket innebär att leda och utveckla upphandlingsenheten samt inköps- och upphandlingsprocessen i kommunen. Du är direkt underställd ekonomichefen på kommunledningsförvaltningen. Rollen innefattar bland annat att ansvara för kommunens upphandlade avtal samt att följa upp och säkerställa att ingångna avtal följs. Du förväntas upprätthålla riktlinjer och anvisningar samt vara rådgivare i inköps- och upphandlingsfrågor.

Du driver arbetet med att utveckla kommunens inköps- och upphandlingsarbete för en effektiv, rationell och väl fungerande inköps- och upphandlingsverksamhet. Du följer aktivt utvecklingen inom inköps- och upphandlingsområdet och kommer med initiativ till förbättringar och arbetar med kategoristyrning. Du är drivande i utveckling, framtagande och implementering av nya styrdokument.

Rollen innebär ansvar för personal, budget, verksamhet och arbetsmiljö.

Du verkar för uppfyllelse av politiskt antagna mål gällande upphandling som styrmedel.

Du leder arbetet i inköpsnätverket som består av representanter från kommunens förvaltningar. Du förväntas även medverka aktivt i länssamverkan tillsammans med övriga kommuners upphandlingsfunktioner i Kronoberg.

Arbetet innebär nära dialog med organisationens chefer och medarbetare med stöd i deras beställarroll. I arbetet ingår även medverkan i kommunikationen med leverantörer och samarbetspartners.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/ juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är krav att du har dokumenterad kunskap i LOU.

Du har erfarenhet av kvalificerat inköps- och upphandlingsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar och av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.

Det är meriterande att ha arbetat i TendSign.

Vi söker dig som tycker om att ta ett eget ansvar, tar initiativ och arbetar självständigt. Du har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete. Du har ett analytiskt sinne och är en god problemlösare samtidigt som du arbetar med de långsiktiga strategierna. Du är serviceinriktad, prestigelös och gillar att hjälpa andra. Social kompetens, lyhördhet och samarbetsförmåga samt förmåga att leda möten och bygga relationer är egenskaper som vi lägger stort vikt vid.

Du är kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare. Visa mindre

Global Category Senior Manager, Electrification

Ansök    Jan 30    Cargotec Sweden AB    Inköpschef
Do you want to make your next move count? With us, you can. Are you ready to take the helm and lead a revolution in the world of electrification? We're on the lookout for a visionary Global Category Senior Manager, Electrification to shape the destiny of our Global Electrification category! This role isn't just a job; it's a chance to sculpt the future of energy across multiple divisions worldwide. In this pivotal role you will lead the global category inc... Visa mer
Do you want to make your next move count? With us, you can.
Are you ready to take the helm and lead a revolution in the world of electrification? We're on the lookout for a visionary Global Category Senior Manager, Electrification to shape the destiny of our Global Electrification category! This role isn't just a job; it's a chance to sculpt the future of energy across multiple divisions worldwide.
In this pivotal role you will lead the global category including the coordination work of the cross functional team located in divisions that co-creates and Implements the Global Category Strategy. You will also drive the category strategy and translate business strategy into an aligned one incorporating the Kalmar, Divisions, Operations and Sourcing strategies into the category strategy and drive the strategy across divisions globally.
The Category leader will create synergies and drive sustainability and decarbonisation improvements among divisions through the category strategy in order to maximize total acquisition cost together with sustainable and operational performance across Kalmar to secure benchmark total cost of ownership as well as driving profitability and growth.
Through Category Leadership you will drive:
? Leading new thinking and approaches to category vision and leadership that delivers continual
growth, customer satisfaction, return on investment and solutions for customers, divisions and suppliers
? Bringing Category analytical discipline, innovation, disruptive technology, new business opportunities, process improvement, and cost efficiencies
? Providing insight to the business division(s), R&D, & Operations on how to best develop and leverage Supplier capabilities for the organization(s)
? Leading change for the organization to continuously adapt to a dynamic business environment, organizational challenges and ever-changing priorities.
This is a fully remote position with location Ljungby or Gothenburg, Sweden and worldwide travel is required.
Main tasks and responsibilities
?Develop, drive and implement the Kalmar Global Category Strategy incorporating all requirements from key stakeholders
? Align category strategy with sourcing, supply chain, MAU, R&D and business requirements
? Strategic Supplier Selection coordination aligned with the Category Strategy and sourcing governance models
? Support New Technology development through suppliers
? Drive supplier KPI’s including Quality, Delivery and Cost
? Incorporate sustainability into strategy
? Assure warranty coverage and claim suppliers
? Lead Supplier Relationship Management
? Assess Supplier Qualification
? Attain Category Market Intelligence and share with the businesses
? Proactively identify risks and develop mitigating activities to reduce exposure
? Optimize the supply base
? Optimize the Global Category footprint
? Negotiate and then implement Supplier agreements based on cross functional team identified requirements
? Reduce Working Capital
? Support services Strategy Execution including branding to increase capture rate and spare part revenues
? Deliver yearly cost reduction and performance targets aligned with Kalmar target objectives.
What you’ll need to succeed
Education
? Bachelors degree in Supply Chain Management or Engineering, MBA preferred.
Qualifications
? At least 8 years of experience in Procurement, Strategic Sourcing, and Supply Management
? Sourcing experience with Electrification components, systems, modules.
Skills
? Strong Negotiation and relationship building skills
? Successful collaboration with key stakeholders and ability to maintain relationships at the executive level
? Strong presentation and writing skills
? Ability to gather relevant information systematically; consider a broad range of issues or factors; grasp complexities and perceive the relationship among problems or issues; seek input from others
? Build an effective team committed to organizational goals; foster collaboration among team members
? Demonstrate resourcefulness to effectively leverage and focus resources across organizational/geographic boundaries.
Knowledge
? Full understanding of cost breakdowns
? Understanding of the supply chain and cost drivers for the category
? Knowledge of Strategy building and implementation.
Experience
? Management experience gained in a large multinational company with a matrix organizational structure essential
? Budget and business plan development and implementation
? Extensive experience in working with global teams and executing manufacturing/sourcing transfers is necessary.
You will be part of
We believe in our people as it is our people who really make the difference. We always work in close collaboration with our customers, deliver on our promises and never walk away no matter how big the challenge. We succeed because we do it together.
With us, you will have the opportunity to realise your potential and become an important member of our global team.
More benefits:
?We offer a competitive salary and comprehensive benefits package geared to boost health and wellbeing
?All our employees are offered comprehensive Learning & Development opportunities, annual development plan and career progression opportunities
?You will have flexible working hours and remote work.
At Kalmar, you will join a truly international working environment and support making global trade faster, smarter and more sustainable - smarter cargo flow for a better everyday.
Interested to join?
For further information please contact Bartosz Jurkiewicz, VP Sourcing, by email at [email protected]
If you are excited about this opportunity, please submit your application now! Visa mindre

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Ansök    Mar 18    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB! I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets le... Visa mer
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022 Visa mindre

Global Category Manager - Engine & Engine Systems

Ansök    Jan 27    Cargotec Sweden AB    Inköpschef
Kalmar keeps global trade moving. Our innovative solutions contribute to every fourth container movement in the world and help transform the future of cargo handling. We believe in collaboration, delivering on our promises and that people make the difference. Making your next move count We are looking for an experienced Global Category Manager - Engine & Engine Systems to join our international Kalmar family. The Global Category Manager is responsible for... Visa mer
Kalmar keeps global trade moving. Our innovative solutions contribute to every fourth container movement in the world and help transform the future of cargo handling. We believe in collaboration, delivering on our promises and that people make the difference.
Making your next move count
We are looking for an experienced Global Category Manager - Engine & Engine Systems to join our international Kalmar family.
The Global Category Manager is responsible for global sourcing decisions for assembly plants and service offering in the USA, Poland, and China as well as supply management for Engine and Engine Systems consisting of multiple business units globally. This position will lead the global category responsible team as well the cross functional team that creates, implements and directs the Global Category Strategy. The Category Manager will drive the category strategy and translate business strategy into an aligned strategy, incorporating the Kalmar Operations and Sourcing strategy into the category strategy. The Engine and Engine Systems Category leader will drive the strategy across and influence synergies among divisions globally through the category strategy.
This is a global position with OPTIONAL location and you will report to the Global Category Director Power Solutions.
Main tasks and responsibilities
Develop, drive and implement the Kalmar Engine & Engine System Strategy incorporating all requirements from key stakeholders
Align category strategy with sourcing, supply chain, assy plants, R&D and business requirements
Strategic Supplier Selection aligned with the Category Strategy
Support New Technology development through suppliers
Drive supplier KPI’s including Quality, Delivery and Cost
Incorporate sustainability into strategy
Assure warranty coverage and claim suppliers
Lead Supplier Relationship Management
Assess Supplier Qualification
Attain Category Market Intelligence and share with the businesses
Proactively identify risks and develop mitigating activities to reduce exposure
Optimize the global Engine & Engine System supply base
Optimize the global Engine & Engine System footprint
Negotiate and then implement Supplier agreements based on cross functional team identified requirements
Provide support to all Center of Excellence and Sourcing Transformation initiatives
Reduce Working Capital
Deliver yearly cost reduction and performance targets aligned with Kalmar target objectives.

What you’ll need to succeed
Education
Bachelor's degree in Sourcing, Supply Chain Management, or Engineering,MBA preferred.

Qualifications
At least 8 years of experience in Procurement, Strategic Sourcing, and Supply Management
Sourcing experience with powertrain products.

Knowledge:
Full understanding of cost breakdowns
Understanding of the supply chain and cost drivers for the category
Knowledge of Strategy building and implementation.

Experience
Management experience gained in a large multinational company with a matrix organizational structure essential
Budget and business plan development and implementation
Experience with Category Strategy development and implementation
Experience sourcing Engines/components, Transmissions/components is an asset.

You possess strong negotiation and relationship building skills and establish a successful collaboration with key stakeholders and ability to maintain relationships at the executive level. You also have strong presentation and writing skills. Ability to gather relevant information systematically; consider a broad range of issues or factors; grasp complexities and perceive the relationship among problems or issues; seek input from others. You are an expert in building an effective team committed to organizational goals; foster collaboration among team members.
You will be part of
We believe in our people as it is our people who really make the difference. We always work in close collaboration with our customers, deliver on our promises and never walk away no matter how big the challenge. We succeed because we do it together.
With us, you will have the opportunity to realise your potential and become an important member of our global team.
More benefits:
We offer a competitive salary and comprehensive benefits package geared to boost health and wellbeing
All our employees are offered comprehensive Learning & Development opportunities, annual development plan and career progression opportunities
In most of our positions, you have flexible working hours and hybrid work (combination of remote work and on-site work).

At Cargotec, you will join a truly international working environment and support making global trade faster, smarter and more sustainable - smarter cargo flow for a better everyday.
Interested to join?
For further information please contact Nievelyn Tecson, Global Category Director Power Solutions, by email at [email protected]
If you are excited about this opportunity, please submit your application by 20th February 2023.
Please note that the recruitment process for this position is coordinated by our HR team part of Cargotec Business Services based in Bulgaria.
Please note that the interview process may begin before the closing date of the job posting.
Kalmar is part of Cargotec
Kalmar offers the widest range of cargo handling solutions and services to ports, terminals, distribution centres and to the heavy industry. Kalmar is the industry forerunner in terminal automation and in energy efficient container handling, with one in four container movements around the globe being handled by a Kalmar solution. Through its extensive product portfolio, global service network and ability to enable a seamless integration of different terminal processes, Kalmar improves the efficiency of every move. www.kalmarglobal.com
Kalmar is part of Cargotec. Cargotec's (Nasdaq Helsinki: CGCBV) sales in 2021 totalled approximately EUR 3.3 billion and it employs around 11,500 people. www.cargotec.com Visa mindre

Inköpare till Emballator Ljungby

Vi söker nu en framåtriktad och driven Inköpare med fokus på förbättringsfrågor och leverantörsrelationer, är det du? Om rollen Du kommer att arbeta verksamhetsnära på ett stabilt företag som under många år har lyckats att växa och bibehålla lönsamhet. Vi ingår i en processverksamhet som kräver att vi arbetar nära tillsammans med våra leverantörer för att lyckas. Din förmåga att aktiva arbeta för att hitta förbättringar och besparingar, är en viktig del i... Visa mer
Vi söker nu en framåtriktad och driven Inköpare med fokus på förbättringsfrågor och leverantörsrelationer, är det du?

Om rollen
Du kommer att arbeta verksamhetsnära på ett stabilt företag som under många år har lyckats att växa och bibehålla lönsamhet. Vi ingår i en processverksamhet som kräver att vi arbetar nära tillsammans med våra leverantörer för att lyckas. Din förmåga att aktiva arbeta för att hitta förbättringar och besparingar, är en viktig del i vår resa. Här tror vi att du kommer få en stimulerande och utvecklande uppgift.

Ditt ansvar som Inköpsansvarig:
Key-user för affärssystemets logistik- och inköpsmoduler.
Budgetering och uppföljning inom logistik- och inköpsområdena.
Bidra till att skapa och förbättra en mer förädlad försörjningskedja mellan leverantörer, oss och kunder.
Effektivisera logistik- och inköpsprocesser, både utifrån arbetsrutiner och tekniska lösningar.
Skapa ökad förståelse för värdeflödet i verksamheten.
Efterkalkyler, pay-off-kalkyler, uppföljning.
Stärka samarbetet och utveckla strategiska leverantörer genom relationsbyggande och avtal.
Teckna inköpsavtal med strategiska leverantörer enligt attestrutin.
Inhandla förnödenheter och frakter enligt avtal och attestrutin.
Intern kravställare för att optimera de logistiska processerna.

Om dig
Vi söker dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med Emballator under en expansiv fas och jobba mot koncernövergripande mål och strategier. Vi tror att du är en person som gärna sätter sig in i flöden och vill förstå vad kunderna önskar för att sedan utveckla den logistiska processen.
Du har ett stort intresse för verksamheten och att bygga goda relationer ser du som en självklarhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning och flera års arbetslivserfarenhet. Troligen har du en liknande roll idag inom tillverkande industri. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med SAP och digitalisering av inköpskedjan.

Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sistan ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Ansök    Mar 17    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB! I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets le... Visa mer
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022 Visa mindre

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Ansök    Mar 10    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB! I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets le... Visa mer
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022 Visa mindre

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Ansök    Mar 11    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB! I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets le... Visa mer
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022 Visa mindre

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Ansök    Mar 2    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB! I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets le... Visa mer
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022 Visa mindre

Inköpsansvarig till Emballator Ljungby

Vi söker nu en framåtriktad och driven Inköpsansvarig med fokus på förbättringsfrågor och leverantörsrelationer, är det du? Om rollen Du kommer att arbeta verksamhetsnära på ett stabilt företag som under många år har lyckats att växa och bibehålla lönsamhet. Vi ingår i en processverksamhet som kräver att vi arbetar nära tillsammans med våra leverantörer för att lyckas. Din förmåga att aktiva arbeta för att hitta förbättringar och besparingar, är en viktig... Visa mer
Vi söker nu en framåtriktad och driven Inköpsansvarig med fokus på förbättringsfrågor och leverantörsrelationer, är det du?

Om rollen
Du kommer att arbeta verksamhetsnära på ett stabilt företag som under många år har lyckats att växa och bibehålla lönsamhet. Vi ingår i en processverksamhet som kräver att vi arbetar nära tillsammans med våra leverantörer för att lyckas. Din förmåga att aktiva arbeta för att hitta förbättringar och besparingar, är en viktig del i vår resa. Här tror vi att du kommer få en stimulerande och utvecklande uppgift.

Ditt ansvar som Inköpsansvarig:
Key-user för affärssystemets logistik- och inköpsmoduler.
Budgetering och uppföljning inom logistik- och inköpsområdena.
Bidra till att skapa och förbättra en mer förädlad försörjningskedja mellan leverantörer, oss och kunder.
Effektivisera logistik- och inköpsprocesser, både utifrån arbetsrutiner och tekniska lösningar.
Skapa ökad förståelse för värdeflödet i verksamheten.
Efterkalkyler, pay-off-kalkyler, uppföljning.
Stärka samarbetet och utveckla strategiska leverantörer genom relationsbyggande och avtal.
Teckna inköpsavtal med strategiska leverantörer enligt attestrutin.
Inhandla förnödenheter och frakter enligt avtal och attestrutin.
Intern kravställare för att optimera de logistiska processerna.

Om dig
Vi söker dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med Emballator under en expansiv fas och jobba mot koncernövergripande mål och strategier. Vi tror att du är en person som gärna sätter sig in i flöden och vill förstå vad kunderna önskar för att sedan utveckla den logistiska processen.
Du har ett stort intresse för verksamheten och att bygga goda relationer ser du som en självklarhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning och flera års arbetslivserfarenhet. Troligen har du en liknande roll idag inom tillverkande industri. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med SAP och digitalisering av inköpskedjan.

Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sistan ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Ansök    Mar 4    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB! I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets le... Visa mer
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022 Visa mindre

Inköpschef till Ymer Technology AB i Ljungby

Ansök    Dec 3    Empleo Växjö AB    Inköpschef
Till vårt trevliga kundföretag Ymer Technology AB i Ljungby söker vi en inköpschef med internationell produktionsbakgrund! Som inköpschef ingår du i den lokala ledningsgruppen och verkar både nationellt och internationellt inom inköp, planering och transport. Hos vår kund får du möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö. Du har personalansvar för ca. 10 personer och har ett nära sama... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag Ymer Technology AB i Ljungby söker vi en inköpschef med internationell produktionsbakgrund!

Som inköpschef ingår du i den lokala ledningsgruppen och verkar både nationellt och internationellt inom inköp, planering och transport. Hos vår kund får du möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö. Du har personalansvar för ca. 10 personer och har ett nära samarbete med personal i Sverige och utomlands.

Vidare har du strategiskt ansvar för att driva och utveckla:
  Nationella och internationella leverantörs- och affärsrelationer
Områdena inköp, transport och logistik
Inköpsprocesser och arbetsmetoder
Förbättrings- och förändringsarbete
Support vid avtal och komplexa förhandlingar
Gruppens kompetens och arbetssätt mot gemensamt uppsatta mål
 
Vill du ta dig an en varierande och spännande roll i sin helhet med många internationella kontaktytor och med resultat, relationer och innovation i fokus?

Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller annan motsvarande utbildning eller yrkeserfarenhet. Vidare har du god erfarenhet/kunskap om produktion, gärna från plåtbearbetning eller svetsning. Du är en modern och framåtriktad ledare med flerårig erfarenhet inom inköp-/logistikområdet.

Som person är du analytisk, strategisk och långsiktigt i uppdragen du tar dig an. Självklart är du även en duktig förhandlare och har förmågan att driva förändringar inom hela den globala organisationen med fokus på god lönsamhet och hög kvalitet och med ett genuint engagemang från dina medarbetare.

Ymer driver en modern och framåtriktad produktion med god framtidstro, vill du bli också bli en del av teamet? Vänta då inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten ställer krav på mycket goda svensk- och engelskkunskaper samt B-körkort.

Uppdraget är en direktrekrytering till Ymer som erbjuder en tillsvidareanställning. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på emploe.se 

Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby. 
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Ansök snarast. Visa mindre

Inköpsansvarig

Vi söker nu en framåtriktad och driven Inköpsansvarig med fokus på förbättringsfrågor och leverantörsrelationer, är det du? Om rollen Du kommer att arbeta verksamhetsnära på ett stabilt företag som under många år har lyckats att växa och bibehålla lönsamhet. Vi ingår i en processverksamhet som kräver att vi arbetar nära tillsammans med våra leverantörer för att lyckas. Din förmåga att aktiva arbeta för att hitta förbättringar och besparingar, är en viktig... Visa mer
Vi söker nu en framåtriktad och driven Inköpsansvarig med fokus på förbättringsfrågor och leverantörsrelationer, är det du?

Om rollen
Du kommer att arbeta verksamhetsnära på ett stabilt företag som under många år har lyckats att växa och bibehålla lönsamhet. Vi ingår i en processverksamhet som kräver att vi arbetar nära tillsammans med våra leverantörer för att lyckas. Din förmåga att aktiva arbeta för att hitta förbättringar och besparingar, är en viktig del i vår resa. Här tror vi att du kommer få en stimulerande och utvecklande uppgift.

Ditt ansvar som Inköpsansvarig:
Key-user för affärssystemets logistik- och inköpsmoduler.
Budgetering och uppföljning inom logistik- och inköpsområdena.
Bidra till att skapa och förbättra en mer förädlad försörjningskedja mellan leverantörer, oss och kunder.
Effektivisera logistik- och inköpsprocesser, både utifrån arbetsrutiner och tekniska lösningar.
Skapa ökad förståelse för värdeflödet i verksamheten.
Efterkalkyler, pay-off-kalkyler, uppföljning.
Stärka samarbetet och utveckla strategiska leverantörer genom relationsbyggande och avtal.
Teckna inköpsavtal med strategiska leverantörer enligt attestrutin.
Inhandla förnödenheter och frakter enligt avtal och attestrutin.
Intern kravställare för att optimera de logistiska processerna.

Om dig
Vi söker dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med Emballator under en expansiv fas och jobba mot koncernövergripande mål och strategier. Vi tror att du är en person som gärna sätter sig in i flöden och vill förstå vad kunderna önskar för att sedan utveckla den logistiska processen.
Du har ett stort intresse för verksamheten och att bygga goda relationer ser du som en självklarhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning och flera års arbetslivserfarenhet. Troligen har du en liknande roll idag inom tillverkande industri. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med SAP och digitalisering av inköpskedjan.

Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sistan ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Ansök    Feb 25    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker! Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB! I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets le... Visa mer
Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022 Visa mindre

Vi rekryterar en driven och engagerad Inköpsansvarig till Lechner

Ansök    Nov 5    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker! För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner! I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandli... Visa mer
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner!
I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt och indirekt material och tjänster.
Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på ledtider, kvalité, prisutveckling och risker, samt att förvalta relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska och ingår i företagets ledningsgrupp och du är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/partner. Du är en målinriktad lagspelare med en 'can do' attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva förändringar inom organisation. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom verkstad- och/eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: senast 7 november Visa mindre

Vi rekryterar en driven och engagerad Inköpsansvarig till Lechner

Ansök    Okt 29    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker! För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner! I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandli... Visa mer
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner!
I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt och indirekt material och tjänster.
Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på ledtider, kvalité, prisutveckling och risker, samt att förvalta relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska och ingår i företagets ledningsgrupp och du är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/partner. Du är en målinriktad lagspelare med en 'can do' attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva förändringar inom organisation. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom verkstad- och/eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: senast 7 november Visa mindre

Inköpschef till Ymer Technology AB i Ljungby

Ansök    Nov 10    Empleo Växjö AB    Inköpschef
Till vårt trevliga kundföretag Ymer Technology AB i Ljungby söker vi en inköpschef med internationell produktionsbakgrund! Som inköpschef ingår du i den lokala ledningsgruppen och verkar både nationellt och internationellt inom inköp, planering och transport. Hos vår kund får du möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö. Du har personalansvar för ca. 10 personer och har ett nära sama... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag Ymer Technology AB i Ljungby söker vi en inköpschef med internationell produktionsbakgrund!

Som inköpschef ingår du i den lokala ledningsgruppen och verkar både nationellt och internationellt inom inköp, planering och transport. Hos vår kund får du möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö. Du har personalansvar för ca. 10 personer och har ett nära samarbete med personal i Sverige och utomlands.

Vidare har du strategiskt ansvar för att driva och utveckla:
  Nationella och internationella leverantörs- och affärsrelationer
Områdena inköp, transport och logistik
Inköpsprocesser och arbetsmetoder
Förbättrings- och förändringsarbete
Support vid avtal och komplexa förhandlingar
Gruppens kompetens och arbetssätt mot gemensamt uppsatta mål
 
Vill du ta dig an en varierande och spännande roll i sin helhet med många internationella kontaktytor och med resultat, relationer och innovation i fokus?

Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller annan motsvarande utbildning eller yrkeserfarenhet. Vidare har du god erfarenhet/kunskap om produktion, gärna från plåtbearbetning eller svetsning. Du är en modern och framåtriktad ledare med flerårig erfarenhet inom inköp-/logistikområdet.

Som person är du analytisk, strategisk och långsiktigt i uppdragen du tar dig an. Självklart är du även en duktig förhandlare och har förmågan att driva förändringar inom hela den globala organisationen med fokus på god lönsamhet och hög kvalitet och med ett genuint engagemang från dina medarbetare.

Ymer driver en modern och framåtriktad produktion med god framtidstro, vill du bli också bli en del av teamet? Vänta då inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten ställer krav på mycket goda svensk- och engelskkunskaper samt B-körkort.

Uppdraget är en direktrekrytering till Ymer som erbjuder en tillsvidareanställning. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på emploe.se 

Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby. 
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Ansök snarast. Visa mindre

Vi rekryterar en driven och engagerad Inköpsansvarig till Lechner

Ansök    Okt 22    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker! För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner! I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandli... Visa mer
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner!
I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt och indirekt material och tjänster.
Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på ledtider, kvalité, prisutveckling och risker, samt att förvalta relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska och ingår i företagets ledningsgrupp och du är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/partner. Du är en målinriktad lagspelare med en 'can do' attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva förändringar inom organisation. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom verkstad- och/eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: senast 7 november Visa mindre

Vi rekryterar en driven och engagerad Inköpsansvarig till Lechner

Ansök    Okt 25    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker! För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner! I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandli... Visa mer
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner!
I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt och indirekt material och tjänster.
Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på ledtider, kvalité, prisutveckling och risker, samt att förvalta relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska och ingår i företagets ledningsgrupp och du är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/partner. Du är en målinriktad lagspelare med en 'can do' attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva förändringar inom organisation. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom verkstad- och/eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: senast 7 november Visa mindre

Inköpschef till internationellt kundföretag

Ansök    Okt 26    Empleo Växjö AB    Inköpschef
Till ett av våra trevliga kundföretag utanför Växjö söker vi en inköpschef med internationell produktionsbakgrund! Som inköpschef ingår du i den lokala ledningsgruppen och verkar både nationellt och internationellt inom inköp, planering och transport. Hos vår kund får du möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö. Du har personalansvar för ca. 10 personer och har ett nära samarbete me... Visa mer
Till ett av våra trevliga kundföretag utanför Växjö söker vi en inköpschef med internationell produktionsbakgrund!

Som inköpschef ingår du i den lokala ledningsgruppen och verkar både nationellt och internationellt inom inköp, planering och transport. Hos vår kund får du möjlighet till både personlig och professionell utveckling i en innovativ, internationell och expansiv arbetsmiljö. Du har personalansvar för ca. 10 personer och har ett nära samarbete med personal i Sverige och utomlands.

Vidare har du strategiskt ansvar för att driva och utveckla:
  Nationella och internationella leverantörs- och affärsrelationer
Områdena inköp, transport och logistik
Inköpsprocesser och arbetsmetoder
Förbättrings- och förändringsarbete
Support vid avtal och komplexa förhandlingar
Gruppens kompetens och arbetssätt mot gemensamt uppsatta mål
 
Vill du ta dig an en varierande och spännande roll i sin helhet med många internationella kontaktytor och med resultat, relationer och innovation i fokus?

Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller annan motsvarande utbildning eller yrkeserfarenhet. Vidare har du god erfarenhet/kunskap om produktion, gärna från plåtbearbetning eller svetsning. Du är en modern och framåtriktad ledare med flerårig erfarenhet inom inköp-/logistikområdet.

Som person är du analytisk, strategisk och långsiktigt i uppdragen du tar dig an. Självklart är du även en duktig förhandlare och har förmågan att driva förändringar inom hela den globala organisationen med fokus på god lönsamhet och hög kvalitet och med ett genuint engagemang från dina medarbetare.

Vi driver en modern och framåtriktad produktion med god framtidstro, vill du bli också bli en del av vårt team? Vänta då inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten ställer krav på mycket goda svensk- och engelskkunskaper samt B-körkort.

Uppdraget är en direktrekrytering till vår kund som erbjuder en tillsvidareanställning. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på emploe.se 

Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: På en ort i Kronobergs län.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Ansök snarast. Visa mindre

Inköps och planeringschef – Purchasing and Planning Manager – PPM

Ansök    Mar 22    Hbg Tekno Press AB    Inköpschef
Inköps och planeringschef – Purchasing and Planning Manager – PPM Ansvar för: Inköp, produktionsplanering, Monitor, emballage Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Styra och genomföra produktionsplaneringen i affärssystemet Monitor · Styra och genomföra inköpsarbetet i Monitor. Prisförhandlingar och alternativa leverantörer. Leverantörsutvärderingar. · Emballage och packinstruktioner · Utveckla flöden och logistik · Känna t... Visa mer
Inköps och planeringschef – Purchasing and Planning Manager – PPM

Ansvar för: Inköp, produktionsplanering, Monitor, emballage


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Styra och genomföra produktionsplaneringen i affärssystemet Monitor
· Styra och genomföra inköpsarbetet i Monitor. Prisförhandlingar och alternativa leverantörer. Leverantörsutvärderingar.
· Emballage och packinstruktioner
· Utveckla flöden och logistik
· Känna till och kunna allt som har med vissa kunder att göra som support och backup.
· Arbeta Internt med effektiviseringar och förbättringar samt styra alla processer i affärssystemet.
· Arbeta Externt med kunder angående packning, emballage, leveranser, ledtider
· 5S, Ordning & Reda, Kemikaliehantering, säkerhetsdatablad
· Ta fram nyckeltal för inköp och effektivitet
· Aktivt deltagande i Ledningsgrupp och stöd till KAM
· Mötessekreterare Visa mindre

Manager supply chain, Postnord Strålfors

Ansök    Nov 17    Montico HR Partner AB    Inköpschef
Kundföretaget PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar, som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform, som möjliggör sömlös kommunikation, oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter. Vi söker Dig som är sugen på nya utmaningar. Tjänsten s... Visa mer
Kundföretaget
PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar, som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform, som möjliggör sömlös kommunikation, oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

Vi söker Dig som är sugen på nya utmaningar. Tjänsten som Manager Supply Chain står inför en omvandling och du får därmed chansen att sätta den egen prägel på rollen. Vi söker därför Dig som är både erfaren och mogen för att axla en roll i förändring.

Dena tjänst kommer att direktrekryteras genom Montico HR Partner. För frågor gällande tjänsten, välkommen att kontakta ansvarig rekryterare,
Matilda Winninge-Hansson, 0372-759952 / [email protected]


Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär en bred roll, med ansvar för ett antal tvärfunktionella processer genom företaget samt chefsansvar för flera grupperingar med olika ansvar.
Som Manager Supply Chain ingår du i ledningsgruppen för Produktion Sverige. Du är lönesättande chef för ditt team, och du ansvarar för att leda enheten på en förändringsresa, i syfte att alltid vara redo att möta marknadens, kundernas och processernas behov.
Materialflöde genom företaget samt optimering av inköpsprocesserna t.ex. lagernivåer är ett av huvudansvaren i rollen. Du kommer att arbeta för att utveckla organisation och processer inom supply chain-området så att det stöder strategier, planer och prioriteringar. I rollen ingår ansvar för professionell sourcing och SRM för våra leverantörer samt för strategiska leverantörer med stöd av Postnord Sourcing.

I ditt ansvarsområde ingår att leda Postnord Strålfors arbete med supply chain för att åstadkomma värdeskapande och utveckla starka relationer till interna och externa intressenter. Du kommer att jobba gränsöverskridande med övriga funktioner för att säkra ett kvalitativt och kostnadseffektivt materialflöde genom värdekedjan.
Placeringsort är Ljungby men arbetsområdet är Sverige och i viss mån Norden.


Din profil
För rollen ser vi att du behöver ha en akademisk utbildning, samt ca 5 års erfarenhet av arbete med strategiskt inköp samt erfarenhet som ledare. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Du har bred kunskap inom alla områden av Supply Chain Management och Du har förståelse för alla ingående delar inom supply chain; leverantörer, logistik, produktion och distribution, men även planering, prognostisering och informationsflöden. Vi ser också att du har erfarenhet av förhandling och avtalstecknande samt att du är driven och en stark kommunikatör.


Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Vi rekryterar en driven och engagerad Inköpsansvarig till Lechner

Ansök    Okt 15    Empleo Ljungby AB    Inköpschef
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker! För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner! I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandli... Visa mer
Vi söker Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner!
I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt och indirekt material och tjänster.
Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på ledtider, kvalité, prisutveckling och risker, samt att förvalta relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska och ingår i företagets ledningsgrupp och du är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/partner. Du är en målinriktad lagspelare med en 'can do' attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva förändringar inom organisation. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom verkstad- och/eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: senast 7 november Visa mindre

Order-och inköpschef till Xllnc i Växjö

Ansök    Okt 10    Mero Rekrytering AB    Inköpschef
Mero hjälper just nu att hitta Xllnc nästa Order-och inköpschef till deras kontor i Växjö. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande roll inom inköp och har en god kommunikationsförmåga, både vid samarbete med interna avdelningar och personal, men även vid förhandlingsbordet med leverantörer. Vill du vara en del av Xllnc pågående framgångsresa - fortsätta att hitta nya vägar och effektivisera processer för att uppnå företagets mål på bästa sätt? ... Visa mer
Mero hjälper just nu att hitta Xllnc nästa Order-och inköpschef till deras kontor i Växjö. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande roll inom inköp och har en god kommunikationsförmåga, både vid samarbete med interna avdelningar och personal, men även vid förhandlingsbordet med leverantörer. Vill du vara en del av Xllnc pågående framgångsresa - fortsätta att hitta nya vägar och effektivisera processer för att uppnå företagets mål på bästa sätt?

Vill du veta mer eller låter det redan som en given roll för Dig? Scrolla neråt eller tryck på ansökningsknappen på en gång, urvalet sker löpande!


Dina arbetsuppgifter

I rollen är du ansvarig för samtliga inom avdelningarna på order och inköp, dessa funktioner finns både på huvudkontoret i Växjö och i Stockholm. Du har ansvaret att leda och coacha personalen, samt följa upp varje individs mål och arbete. Du har nära samarbete med övriga avdelningar inom Xllnc, exempelvis lager och sälj. Ditt ansvar är att formulera inköpsstrategin på ett bra och tydligt sätt framåt för att se till att alla är på samma spår.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Kvalitetssäkra arbetet inom order och inköp
- Budgetansvar
- Skapa, effektivisera och upprätthålla rutiner och processer
- Förhandla inköpsavtal
- Följa upp KPI:er
- Produktion- och distributionsplanering i samarbete med övriga funktioner
- Sätta upp mål och följa upp

Mer information om tjänsten ges vid en eventuell intervju.


Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom inköp och har innehavt en ledande roll. Du är van vid att sitta vid förhandlingsbordet och diskutera avtal med leverantörer. Du har en god förmåga att kunna kommunicera med flertalet olika parter, både dina närmsta medarbetare och övriga funktioner inom organisationen. Uppföljningar är något du anser vara en prioritet i det dagliga arbetet, både kring avdelningarnas gemensamma mål men även varje individs för att se till alla har de verktyg de behöver för att kunna optimera sitt arbete.

Krav

- Relevant eftergymnasial utbildning
- Tidigare erfarenhet av strategiskt inköp
- Tidigare erfarenhet av budgetansvar
- Svenska och engelska i tal och skrift


Om företaget

Xllnc har sedan 1993 fokuserat på det dem är bäst på idag; att göra arbetslivet enklare för deras kunder och medarbetare. Företaget är specialiserade på den dagliga användningen av IT-tjänster som kretsar kring den enskilde medarbetarens arbetsplats, exempelvis datorer, surfplattor, telefoner och skrivare. Xllnc har förenklat vardagen för fler än 250 000 personer på stora bolag och myndigheter inom olika branscher.

Xllnc har vuxit från hundra till tre hundra internt anställda inom bara ett år, via uppköp av företag som Lin Education och Supplies Team, och har mål att fortsätta tillväxten även framöver. Tillväxten innebär en bredare produktportfölj och fler delar som Xllnc kan erbjuda sina kunder och kan på så rätt även erbjuda dig som anställd en spännande utveckling framåt.


Om oss

Mero fokuserar på hållbara relationer byggda på personligt engagemang. Det gör det enklare för oss att hitta rätt lösningar. Framför allt gör det oss till en bättre leverantör av lyckosamma rekryteringar. Med fokus på affärsområdena IT, Teknik och Administration förmedlar vi jobb både till dig med tidigare arbetslivserfarenhet och till dig som är i början av din yrkeskarriär.

För den här tjänsten håller Mero i rekryteringsprocessen men du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor

Ort: Växjö
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut, skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre