Lediga jobb som Försäljningschef i Ljungby

Se lediga jobb som Försäljningschef i Ljungby. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ljungby som finns hos arbetsgivaren.

Platschef i Ljungby

Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig, Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om ... Visa mer
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll?

Då har vi jobbet för dig,
Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet.

Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla.

Information om oss
Nordlo bildades 2018, med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag drygt 900 medarbetare på 45 orter i Sverige och Norge.

Nordlo Växjö & Ljungby har idag 105 medarbetare som arbetar på våra kontor i Växjö och Ljungby. Vi söker nu platschef med placering i Ljungby.

Profil:
Vi söker dig som brinner för ditt jobb och är en positiv, produktiv och kommunikativ person som har en välutvecklad känsla för service. Du sätter kundens behov först och är en bra lagspelare i ett sammansvetsat team.

Beskrivning:
Som Platschef med försäljningsansvar är du både en bra ledare för vårt team i Ljungby samt har ansvar för försäljning på marknaden. Du skall vara en inspirerande kraft, med en vilja att utmana och bygga relationer med kunder och partners. Vi lägger stor vikt vid kundrelationer och affärsutveckling hos våra kunder i området.

Meriterande kunskaper:
Relevant utbildning inom IT 
Tidigare erfarenhet av arbete som platschef eller liknande befattning.
Kännedom om lokal affärsmiljö och marknadsförhållanden i Ljungbyområdet.


Följande kunskaper, färdigheter och erfarenheter är nödvändiga för att kunna utföra denna roll:
Du skall ha erfarenhet av sälj och ledarskap inom IT-sektorn eller liknande bransch/er. 
Ett etablerat och brett kontaktnät inom Ljungbyområdet där du bor och verkar. 
Starka kommunikationsförmågor.
Förmåga att arbeta strategiskt och vara resultatdriven och gilla att utveckla och underhålla relationer med kunder och partners.
Teamorienterad med förmåga att motivera och utveckla personal.

Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
B-körkort är ett krav.

Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdag.

För alla som går vidare i processen och erbjuds en tjänst görs referenstagning och en bakgrundskontroll via Tofindout. Visa mindre

HEAD OF SALES - Sundström Safety AB

Ansök    Maj 7    FSK Group AB    Försäljningschef
Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 460 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer. Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun). Sunds... Visa mer
Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 460 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer. Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun). Sundström har idag ca 150 medarbetare. Majoriteten av de anställda arbetar i Lagan, men säljorganisation finns i Europa, Asien och USA. Läs mer på www.srsafety.se.

Att ha fokus på människors hälsa är vår högsta prioritet. Vårt mål är att varje dag tillverka och levererar andningsskydd i världsklass. Detta för att skydda människor från förorenad luft och därmed bidra till ökad livskvalitet.

Är du ledaren som uppnår vår globala målsättning?

Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt lagbygge. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där det finns utrymme för att växa och utvecklas både professionellt och personligt. Dessutom får du möjlighet att arbeta med premiumprodukter och ett starkt varumärke på en global marknad.

Uppdraget

Som Head of Sales kommer du att spela en central roll i vår fortsatta tillväxt och framgång på den internationella marknaden. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att leda och utveckla vår försäljning och våra internationella säljteam samt säkerställa att vi når våra försäljningsmål. Du har ett starkt team med 6 direktrapporterande säljchefer och en organisation på ca 30 personer. Genom att inspirera och ge förutsättningar för våra Sales Managers och Customer Success Manager skapar du en miljö där våra säljare kan utvecklas och fortsätta nå framgång på marknaden.

Du har också ansvar för att utveckla och förädla vår marknadsavdelning (Inhouse) och säkerställa att vår marknadskommunikation är effektiv och i linje med vår varumärkesimage. Genom att arbeta nära R&D och övriga avdelningar bidrar du till att forma vår produktportfölj och säkerställa att vi fortsätter att erbjuda marknaden innovativa och högkvalitativa produkter.

Ansvarsområden:

• Upprätta strategi, affärsplan för försäljning och marknadsplan
• Leda och driva försäljningen genom Sales Manager och Customer Success Manager
• Global priststrategi och prissättning
• Personalansvar
• Budgetansvar
• Sortimentsfrågor i samarbete med distributörer och R&D
• Involverad i större internationella kundavtal

I rollen ingår du i ledningsgruppen och rapporterar till CEO. Rollen utgår från enheten i Lagan och innebär internationella resor.

Vem är du?

Vi söker dig som är engagerad och har erfarenhet som ledare. Du har en gedigen bakgrund inom internationell försäljning och säljansvar. Du är van vid att arbeta i ledningsgrupper och har en dokumenterat framgångsrik karriär när det gäller att utveckla och leda säljorganisationer både strategiskt och operationellt.

Men det handlar inte bara om erfarenhet – vi värdesätter också personliga egenskaper och kompetenser. Vi söker dig som är en inspirerande ledare med pondus och mod att driva förändring och ta initiativ. Du är nyfiken och har en modern syn på affärer och människor och är öppen för nya idéer och perspektiv. Dessutom är du målinriktad och strategisk med förmåga att nå uppsatta mål. Du är en mix av kreativ, målinriktad, nyfiken och coachande ledare.

I denna rekryteringen samarbetar Sundström Safety med FSK People. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl 0370-302501. Visa mindre

Area Sales Manager

Ymer Cooling är specialiserade på att leverera avancerade teknologiska lösningar inom kylsystem till Off-Highway fordon. Vi har ett stark kundfokus och analyserar noggrant kundernas behov och levererar optimerade lösningar. Våra kundgrupper är fordon inom Material Handling, Raw Material & Mining, Construction, Agriculture, Forestry och Defence. Ymer Cooling är särskilt erkänt för sin förmåga att anpassa sig snabbt till föränderliga teknologiska landskap oc... Visa mer
Ymer Cooling är specialiserade på att leverera avancerade teknologiska lösningar inom kylsystem till Off-Highway fordon. Vi har ett stark kundfokus och analyserar noggrant kundernas behov och levererar optimerade lösningar. Våra kundgrupper är fordon inom Material Handling, Raw Material & Mining, Construction, Agriculture, Forestry och Defence.
Ymer Cooling är särskilt erkänt för sin förmåga att anpassa sig snabbt till föränderliga teknologiska landskap och sitt engagemang för innovation och kvalitet. Med ett team av erfarna ingenjörer och säljare är Ymer Cooling väl rustade att hantera komplexa utmaningar och utveckla framtidssäkra lösningar som driver tillväxt och skapar fördelar för våra kunder. Ymer Cooling ingår i Ymer Group som har ca 150 anställda globalt och omsätter 450 MSEK.
Ymer Cooling befinner sig i en spännande fas och framtidstron är stark och därför söker vi nu en
Area Sales Manager
Du ansvarar för att hantera och utveckla våra relationer med nyckelkunder inom sektorn för tunga fordon och fordon för Off-Highway. Denna roll kräver en förståelse för motor-kylningssystem samt dokumenterade erfarenheter av kundrelationer och ett strategiskt tillvägagångssätt för att bearbeta beslutsfattare och ledning.
I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla och upprätthålla starka relationer med nyckelkunder inom fordonsindustrin för tunga fordon, där du fungerar som deras primära kontaktpunkt. Det kommer att vara viktigt att förstå kundernas behov och tillhandahålla skräddarsydda kylsystemslösningar som uppfyller deras specifikationer och krav. Vidare vill vi att du identifierar möjligheter till mer- och kors-försäljning av våra produkter och tjänster för att maximera möjlighet att leverera stor kundnytta.
Till din hjälp kommer du att använda Ymer Calc vilket är en egenutvecklad programvara och fungerar som stöd för att beräkna och dimensionera kylare för kunderna så att rätt affärsförslag kan tillhandahållas. Du kommer också att samarbeta med ingenjörs- och produktutvecklingsteamen för att säkerställa att kundens krav uppfylls på bästa sätt.
Du rapporterar till Head of Sales and Technology, Ymer Cooling och placeringsort kan vara i Stockholm eller i Ljungby.
Brinner du för försäljning, har ett lösningsinriktat kundperspektiv och är den vi söker?
I den här rollen är både ditt driv och personlighet viktig för att förstå och utveckla våra kunder och deras behov. Därför önskar vi att du har erfarenhet som säljare mot tunga fordon eller Off-Highway alternativt att du har ett tekniskt kunnande inom området men vill arbeta med försäljning mot tunga fordon eller Off-Highway.
Vi ser det som meriterande om du har en god förståelse för motorkylsystem och deras tillämpningar i tunga fordon.
Du har en dokumenterad erfarenhet av kundhantering och kundutveckling och att du har en stark förmåga att hitta lösningar och effektivt tillgodose våra kunders behov.
I våra kundrelationer är kommunikation och förhandling en viktig del så det är något du behöver ha stor erfarenhet av och tycker är roligt. Den här rollen kräver att du är självgående med ett resultatorienterad fokus på att utveckla och genomföra strategiska planer för våra kunder.
Vi erbjuder
Att vara med och utveckla framtidens tunga fordon eller fordon Off-Highway. En möjlighet att växa tillsammans med erfarna kolleger på ett tillväxtföretag och att vara med och påverka Ymer Coolings spännande framtid, ett företag med en entreprenöriell anda.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Roger Johansson tfn +46 70 88 11 310. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Försäljningschef

Kort om tjänsten COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef. COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering. Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om... Visa mer
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Visa mindre

Försäljningschef

Kort om tjänsten COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef. COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering. Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om... Visa mer
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Visa mindre

Platschef Ljungby

Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig, Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om ... Visa mer
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll?

Då har vi jobbet för dig,
Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet.

Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla.

Information om oss
Nordlo bildades 2018, med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag drygt 900 medarbetare på 45 orter i Sverige och Norge.

Nordlo Växjö & Ljungby har idag 105 medarbetare som arbetar på våra kontor i Växjö och Ljungby. Vi söker nu platschef med placering i Ljungby.

Profil:
Vi söker dig som brinner för ditt jobb och är en positiv, produktiv och kommunikativ person som har en välutvecklad känsla för service. Du sätter kundens behov först och är en bra lagspelare i ett sammansvetsat team.

Beskrivning:
Som Platschef med försäljningsansvar är du både en bra ledare för vårt team i Ljungby samt har ansvar för försäljning på marknaden. Du skall vara en inspirerande kraft, med en vilja att utmana och bygga relationer med kunder och partners. Vi lägger stor vikt vid kundrelationer och affärsutveckling hos våra kunder i området.

Meriterande kunskaper:
Relevant utbildning inom IT 
Tidigare erfarenhet av arbete som platschef eller liknande befattning.
Kännedom om lokal affärsmiljö och marknadsförhållanden i Ljungbyområdet.


Följande kunskaper, färdigheter och erfarenheter är nödvändiga för att kunna utföra denna roll:
Du skall ha erfarenhet av sälj och ledarskap inom IT-sektorn eller liknande bransch/er. 
Ett etablerat och brett kontaktnät inom Ljungbyområdet där du bor och verkar. 
Starka kommunikationsförmågor.
Förmåga att arbeta strategiskt och vara resultatdriven och gilla att utveckla och underhålla relationer med kunder och partners.
Teamorienterad med förmåga att motivera och utveckla personal.

Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
B-körkort är ett krav.

Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdag.

För alla som går vidare i processen och erbjuds en tjänst görs referenstagning och en bakgrundskontroll via Tofindout. Visa mindre

Försäljningschef

Kort om tjänsten COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef. COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering. Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om... Visa mer
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Visa mindre

Lingon söker Callcenter chef

Ansök    Dec 13    Berry Sales AB    Försäljningschef
Vilka vi är: Lingon är Sveriges största privatägda virtuella mobiloperatör på svenska marknaden med fokus på konsument försäljning utav mobilabonnemang. Vi finns på flera ställen i Sverige och är nu på G med att starta upp ett nytt kontor. Av den anledningen söker vi nu en Callcenter Chef som vill vara med från start och bygga upp ett nytt kontor. Det som är unikt med vår produkt är att hela vår ledning består av ex toppsäljare och framgångsrika säljledare... Visa mer
Vilka vi är:
Lingon är Sveriges största privatägda virtuella mobiloperatör på svenska marknaden med fokus på konsument försäljning utav mobilabonnemang.
Vi finns på flera ställen i Sverige och är nu på G med att starta upp ett nytt kontor.
Av den anledningen söker vi nu en Callcenter Chef som vill vara med från start och bygga upp ett nytt kontor.
Det som är unikt med vår produkt är att hela vår ledning består av ex toppsäljare och framgångsrika säljledare hela vägen från sälj golvet till admin, upp till VD och styrelsen.
På grund av det så har vi en unik förståelse för försäljning, och det kan man också se speglas i resultaten som vi gör och har gjort. Vi har helt enkelt en vinnar-mentalitet från topp till tå.
Våra säljare jobbar med både förlängningar av befintliga Lingon abonnemang och nykunds försäljning. Så vårt projekt är väldigt lättsålt och konkurrenskraftigt.


Vi söker dig som har följande egenskaper:
Ansvarstagande personlighet
Hög energi och glädjespridare
Är säljtaggad och drivs av att tjäna pengar
Är modig och har pondus
Har erfarenhet av telefonförsäljning



Vad vi erbjuder:
20 000kr Grundlön
Höga provisioner per eget sålt abonnemang
Höga provisioner per abonnemang ditt team säljer
Ledarroll och ett utmanande arbete



Tjänsten tillsätts löpande så om du känner dig träffad så passa på att skicka in en ansökan via mail till oss så återkommer vi om vi tycker din ansökan ser intressant ut. Visa mindre

Lingon söker Callcenter Chef

Ansök    Dec 13    K98 Consulting AB    Försäljningschef
Vilka vi är: Lingon är Sveriges största privatägda virtuella mobiloperatör på svenska marknaden med fokus på konsument försäljning utav mobilabonnemang. Vi finns på flera ställen i Sverige och är nu på G med att starta upp ett nytt kontor. Av den anledningen söker vi nu en Callcenter Chef som vill vara med från start och bygga upp ett nytt kontor. Det som är unikt med vår produkt är att hela vår ledning består av ex toppsäljare och framgångsrika säljledare... Visa mer
Vilka vi är:
Lingon är Sveriges största privatägda virtuella mobiloperatör på svenska marknaden med fokus på konsument försäljning utav mobilabonnemang.
Vi finns på flera ställen i Sverige och är nu på G med att starta upp ett nytt kontor.
Av den anledningen söker vi nu en Callcenter Chef som vill vara med från start och bygga upp ett nytt kontor.
Det som är unikt med vår produkt är att hela vår ledning består av ex toppsäljare och framgångsrika säljledare hela vägen från sälj golvet till admin, upp till VD och styrelsen.
På grund av det så har vi en unik förståelse för försäljning, och det kan man också se speglas i resultaten som vi gör och har gjort. Vi har helt enkelt en vinnar-mentalitet från topp till tå.
Våra säljare jobbar med både förlängningar av befintliga Lingon abonnemang och nykunds försäljning. Så vårt projekt är väldigt lättsålt och konkurrenskraftigt.


Vi söker dig som har följande egenskaper:
Ansvarstagande personlighet
Hög energi och glädjespridare
Är säljtaggad och drivs av att tjäna pengar
Är modig och har pondus
Har erfarenhet av telefonförsäljning



Vad vi erbjuder:
20 000kr Grundlön
Höga provisioner per eget sålt abonnemang
Höga provisioner per abonnemang ditt team säljer
Ledarroll och ett utmanande arbete



Tjänsten tillsätts löpande så om du känner dig träffad så passa på att skicka in en ansökan via mail till oss så återkommer vi om vi tycker din ansökan ser intressant ut. Visa mindre

Försäljningschef

Kort om tjänsten COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef. COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering. Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om... Visa mer
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Visa mindre

Försäljningschef

Kort om tjänsten COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef. COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering. Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om... Visa mer
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Visa mindre

Kontorschef utöver det vanliga till Inpeople Ljungby

Ansök    Dec 20    Inpeople Sverige AB    Försäljningschef
Dina arbetsuppgifter Som kontorschef inom Inpeople hjälper du våra kunder att bli som bäst, att göra dem framgångsrika genom att hjälpa dem med deras absolut viktigaste komponent, människorna. Kort skulle vi kunna säga att vi söker dig som vill bygga kontoret i Ljungby genom att skapa starka relationer, ge utvecklande råd samt följa upp våra kunder och coacha din personal till framgång. Lägger vi ut texten lite, ser vi att ditt fokus är att utveckla vår... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Som kontorschef inom Inpeople hjälper du våra kunder att bli som bäst, att göra dem framgångsrika genom att hjälpa dem med deras absolut viktigaste komponent, människorna.

Kort skulle vi kunna säga att vi söker dig som vill bygga kontoret i Ljungby genom att skapa starka relationer, ge utvecklande råd samt följa upp våra kunder och coacha din personal till framgång.

Lägger vi ut texten lite, ser vi att ditt fokus är att utveckla vår affär genom att du besöker och utvecklar våra kunder på plats hos dem. Du kommunicerar naturligtvis dagligen med såväl kunder som kollegor där du säkerställer att allt fungerar som det är tänkt. Du har förmodligen redan idag ett stort nätverk i regionen och utvecklar det varje dag.

I din roll arbetar du med alla delar inom marknad/försäljning och personal/ledarskap. Du har personalansvar och att coacha och utveckla din personal med att ge dem de bästa förutsättningar att leverera med hög kvalitet är en uppgift som du tar på stort allvar.

Du kommer att finns i en intensiv och händelserik miljö där du alltid har ditt fokus på att ge service i absolut världsklass. Vi är ett starkt värderingsstyrt bolag och vi tar beslut utifrån våra kärnvärden hjärta, passion och ansvar, vilket innebär att du alltid kan ta snabba beslut.

Vår miljö är varm, modern och vi har ett inkluderande management där vi vill att du är med och utvecklar företaget så att vi fortsätter att vara ledande inom vår bransch.

Summerat så vill vi att du:
• Coachar och utvecklar ditt team samt bygger och leder utvecklingen i marknadsområdet.
• Leder och följer upp resultatet på kontoren inom marknadsområdet Ljungby, Markaryd och Värnamo.
• Identifierar, bearbetar, genomför kundbesök, skriver avtal, levererar och följer upp.

Din profil
För att passa hos oss har du ett stort hjärta och tycker om människor. Dina vänner beskriver dig med ord som social, omtänksam, hjälpsam, prestigelös, ödmjuk och snäll. Du har passion för det du håller på med och är alltid nyfiken och vill lära dig mer.

Du har ett mycket stort affärsdriv och trivs med att bygga många och långa relationer till våra kunder. Du gillar att dagarna har olika innehåll och att ge femstjärnig service.

Precis som vår, präglas din personlighet av värme och humor. Du trivs med att finnas i en mindre organisation där du verkligen gör skillnad. Du är självständig, strukturerad, du arbetar med hög integritet och egen motor.
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Din attityd är ditt varumärke.

Vi tror att du förmodligen har en bakgrund som chef inom HR/ försäljning, eller KAM/Säljare. Du har flera års arbetslivserfarenhet och kanske har du funnits inom någon form av tjänsteförsäljning eller en roll med personalansvar tidigare. Du älskar ett tävla på högsta nivå och du vill verkligen vinna med stil och klass.
Du har förmodligen arbetat med resultatansvar tidigare och är van att ta ansvar.

Du är drivande och vill skapa resultat. Du är en ledare som har lätt för att skapa nya kontakter.
Du har ett starkt engagemang som syns och känns, både i rollen som ledare för ditt team och som ansvarig för resultat och kvalitet.

Du kan tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska samt har B-körkort.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag, dock senast 2021-01-30.
Tjänsten är heltid med placering på kontoret i Ljungby.
Tillträde sker enligt överenskommelse, du är medlem i företagets ledningsgrupp och du rapporterar till bolagets VD. Ta en första konfidentiell kontakt med VD Anna Sjödahl på 0470 802 44

Varmt välkommen!

Om oss
Sedan 2010 hjälper Inpeople och systerbolaget Head Consulting hundratals smarta företag med olika delar inom personal. Vi driver HR-branschen framåt med ett modernt, professionellt och inkluderande synsätt. Hos oss är HR en lagsport och våra värderingar hjärta, passion och ansvar bestämmer vår metodik. Våra mest sålda produkter är rekrytering, personaluthyrning och utbildning men vi har många fler artiklar och vi utvecklar vårt erbjudande varje dag. Vår nisch är hög kvalitet och bolag som uppskattar det är gärna kunder till oss.
Vi har kontor i Växjö samt Kristianstad och fler kontor kommer att öppna under 2022. Koncernen Ingroup HRM har cirka 350 anställda och omsättningen 2021 kommer att ligga strax över 100 MSEK.

Med anledning av att efterfrågan på personal med hög kvalitet ökar samt att vi vill komma närmare våra kunder i västra Kronoberg startar vi nu ett kontor i Ljungby för marknadsområdet Ljungby, Markaryd och Värnamo. Visa mindre

Area Sales Manager Kalmar Spare Parts Business.

Ansök    Nov 17    Empleo Ljungby AB    Försäljningschef
Do you want to be a key person in driving Spare Part sales in a global, market-leading company? We are now looking for a new Area Sales Manager to Kalmar, Spare Parts Business, in Ljungby Sweden.  Make your next move count We are looking for an Area Sales Manager for the Spare Parts Central team, to design and implement a strategic sales plan that expands the company's customer base and ensures our strong presence. Service is at the heart of our business a... Visa mer
Do you want to be a key person in driving Spare Part sales in a global, market-leading company? We are now looking for a new Area Sales Manager to Kalmar, Spare Parts Business, in Ljungby Sweden.
 Make your next move count
We are looking for an Area Sales Manager for the Spare Parts Central team, to design and implement a strategic sales plan that expands the company's customer base and ensures our strong presence.
Service is at the heart of our business and you will play an important role for the future success.
 You will work closely with colleagues from the central functions, such as pricing, supply and business development as well as various frontline units to develop the best offer for our Kalmar customers. You will have a budget and profit responsibility for Spare Parts sales on assigned markets and you are accountable for the sales growth based on set targets. 
 As a Kalmar Spare Parts Area Sales Manager you are responsible for:
Spare Parts Sales support and development
Spare Parts business profitable growth
e-Commerce sales development
Ensure high customer satisfaction
Proactive and Systematic Sales implementation
Market intelligence for setting targets in Pricing and Demand management.
 
What will make you successful in the role?
To succeed in this position, you need to be social, cooperative and communicative as well as have strategic thinking, good leadership qualities and last but not least enjoy doing business.
You should have good negotiation skills, good financial understanding and be a driving force as a person. We believe you have a winning attitude and appreciate being in a constantly developing environment. Experience from international business is meritorious. 
 Education
University degree in Technical or Business Management
 Experience
Minimum 5-10 years of experience in the industry and solid experience in business management or similar position
5-10 years of experience in international and multicultural sales work in a global matrix team environment
Leadership in a global matrix team environment 
Services business experience
Fluency in English in speech and writing
 
What’s in it for you?
You will be having  an interesting and challenging position in a global company and an international environment. Naturally this provides big opportunities for personal development. You will be an important member of the Spare Parts Management team and report directly to Vice President Spare Parts Business. You will have access to a top-modern office facility, our Kalmar Innovation Center in Ljungby, built for a collaborative and forward thinking organisation. 
 Collaboration and trust in our people is the foundation at Kalmar. We always work in close collaboration with our customers, deliver on our promises and never walk away no matter how big the challenge.
We succeed because we do it together.
 Join in on our journey!


If you interested in the position, please submit your application and CV.
We are recruiting on an ongoing basis and the employment may be added before the application deadline has expired.
You are warmly welcomed with your application today!
You apply directly at www.empleo.se

  Start-up: As soon as possible or as agreed.
Location: Ljungby, Sweden
Scope: Full time, daytime.
Salary: Individual salary setting is applied.
Deadline for application: 13 december Visa mindre

Platschef

Ansök    Maj 7    Hedin Bil    Försäljningschef
Om rollen Till vår anläggning i Ljungbysöker vi nu en Platschef för att driva bilförsäljning, bilverkstad och reservdelsförsäljning av kända varumärken som Merceds-Benz, Kia och Nissan.   Som platschef har du både ett ledaransvar över hela verksamheten men också ett drifts- och resultatansvar. Detta innebär att du säkerställer att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar följs samt att kvalitet- och miljömål nås men också ansvar över driften av anlägg... Visa mer
Om rollen
Till vår anläggning i Ljungbysöker vi nu en Platschef för att driva bilförsäljning, bilverkstad och reservdelsförsäljning av kända varumärken som Merceds-Benz, Kia och Nissan.
 
Som platschef har du både ett ledaransvar över hela verksamheten men också ett drifts- och resultatansvar. Detta innebär att du säkerställer att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar följs samt att kvalitet- och miljömål nås men också ansvar över driften av anläggningen och det ekonomiska resultatet för både bil- och reservdelsförsäljning och verkstad.
 
Du har fullt personalansvar för 10 medarbetare som arbetar i försäljningen, reservdelsbutiken och verkstaden, vilket innebär att motivera och leda personalen till ett effektivt team. I rollen ingår också att resursplanera, nyrekrytera om behov finns, och säkerställa att vi har rätt kompetens. Det är viktigt att bedriva ett aktivt ledarskap där du följer upp medarbetarnas mål och prestationer. Rollen innebär vidare mycket kontakt med både kunder och leverantörer. Du rapporterar direkt till Företagschefen.
 
Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning, eftermarknad eller verkstad, samt tidigare erfarenhet av ledarskap. Det är viktigt att du har en säljande profil och brinner för att göra affärer. Vi ser gärna att du har förankring och/eller varit verksam i Smålandsregionen.
 
För att passa in i rollen skall du vara motiverad av utmaningar, ha drivkraft, ha en god strukturell förmåga och vara stimulerad av en roll där du får möjlighet att påverka, utveckla och ta ansvar. Du brinner för att driva verksamheten vidare och öka försäljning och lönsamhet.
 
Du är en naturlig ledare som ser det som naturligt att motivera din anställda och få dem att trivas på arbetsplatsen, samtidigt som du inte är rädd för att säga ifrån. Du har sinne för ordning och reda samt innehar ett affärsmässigt tänkande med en förmåga att driva verksamheten mot uppsatta mål.
 
Vi erbjuder
En viktig roll i ett företag med stark vilja och framtidstro där utvecklingen pågår. Företaget är i en expansiv fas och regionen har hög potential och goda förutsättningar. För rätt individ, med rätt inställning till tillväxt och expansion, finns möjlighet utöver vanliga förmåner även vinstdelning och goda möjligheter till egen personlig utveckling. Tjänsten är på heltid och innebär en tillsvidareanställning.
 

Vid frågor
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Företagschef Erik Fagersson på: [email protected]
 
 Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag! Visa mindre

Area Sales Manager

Ansök    Aug 17    Cargotec Sweden AB    Försäljningschef
Kalmar keeps global trade moving. Our innovative solutions contribute to every fourth container movement in the world and help transform the future of cargo handling. We believe in collaboration, delivering on our promises and that people make the difference. Making your next move count We are looking for Area Sales Manager for the Spare Parts Central team, to support and develop the business together with Market Areas, Dealers and Customers. Main Ta... Visa mer
Kalmar keeps global trade moving. Our innovative solutions contribute to every fourth container movement in the world and help transform the future of cargo handling. We believe in collaboration, delivering on our promises and that people make the difference.


Making your next move count

We are looking for Area Sales Manager for the Spare Parts Central team, to support and develop the business together with Market Areas, Dealers and Customers.

Main Tasks and Responsibilities:
Spare Parts Sales support and development
Spare Parts business profitable growth
E-commerce sales development
Ensure high customer satisfaction
Proactive and Systematic Sales implementation
Market intelligence for setting targets in Pricing and Demand management.



What you’ll need to succeed:?
Education
University degree in Technical or Business Management


Experience
Minimum 3-5 years of experience in the industry
Experience in international and multicultural work
Sales Support in a global matrix team environment
Services business experience
Experience in Kalmar type of products


Competencies
Strong business- and market sense and mind-set
Customer focus
Delivering results and meeting customer expectations
Solid commercial and financial skills
Winning attitude
Relating and networking capabilities
Communication skills are very important.
Planning and organising
Adapting and responding to change
Deciding and initiating actions
Open and positive attitude
Fluent in English.


You will have a very interesting and challenging position in an international environment and big opportunities to personal development.
You will be a member of Spare Parts Management team and report directly to Vice President Spare Parts Business.

We believe in our people as it is our people who really make the difference. We always work in close collaboration with our customers, deliver on our promises and never walk away no matter how big the challenge. We succeed because we do it together.

With us, you will have the opportunity to realize your potential and become an important member of our global team.


Interested to join?


If you are excited about this opportunity, please submit your application and CV.

The location of the position is either Tampere, Finland or Ljungby, Sweden or other Kalmar office according to agreement.

Kalmar is part of Cargotec
Kalmar offers the widest range of cargo handling solutions and services to ports, terminals, distribution centres and to the heavy industry. Kalmar is the industry forerunner in terminal automation and in energy efficient container handling, with one in four container movements around the globe being handled by a Kalmar solution. Through its extensive product portfolio, global service network and ability to enable a seamless integration of different terminal processes, Kalmar improves the efficiency of every move. www.kalmarglobal.com Visa mindre

Regionsansvarig säljchef

Ansök    Apr 26    Svenska Alarm    Försäljningschef
OM SVENSKA ALARM Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer snabbt. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vår ambition är att vara ett ledande företag på smarta larm för både privatpersoner och företag. www.SvenskaAlarm.se/jobb SÄLJARENS DRÖM – HÄR ÄR DITT NÄSTA JOBB Nu finns chansen att få ditt drömjobb i ett säljorienterat bolag som för tredje året i ... Visa mer
OM SVENSKA ALARM
Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer snabbt. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vår ambition är att vara ett ledande företag på smarta larm för både privatpersoner och företag.
www.SvenskaAlarm.se/jobb


SÄLJARENS DRÖM – HÄR ÄR DITT NÄSTA JOBB

Nu finns chansen att få ditt drömjobb i ett säljorienterat bolag som för tredje året i rad blivit utnämnt till snabbväxande Gasellbolag av Dagens Industri.

 
Vår topprioritet är att kraftigt öka utesäljsverksamheten, växa och expandera till flera nya orter. Vi söker dig som kan göra det tuffa jobbet som krävs för att kunna nå toppen. Du har säljerfarenhet. Som belöning kommer du att tjäna väldigt bra med pengar!


VAD SKA DU GÖRA?

Du ska leverera nya försäljningsrekord. Ditt jobb blir att ansvara för Svenska Alarms utesäljsorganisation i din region. Rekrytera och utbilda fältsäljare samt driva egen försäljning. Resa runt för att motivera och coacha din personal till att bli stjärnsäljare. Du har höga krav på dig och ska finnas där för din säljorganisation närhelst det behövs, därför betalar vi dig väldigt bra för resultaten!
 

VEM ÄR DU?

Du är personen i rummet som alla lyssnar till. Du vet hur man får sin vilja igenom och har aldrig misslyckats med att nå dina försäljningsmål. Du är hungrig på nästa utmaning. Din karriär är viktig, pengar är viktigare än fritid och nu vill du bevisa att du kan bygga Sveriges bästa säljteam.

 
KOMPETENSKRAV

• Erfarenhet inom försäljning face2face

• Stjärnsäljare/Stjärncoach

• B-körkort

 
DIN ARBETSPLATS
På Svenska Alarm blir du en del av ett framgångsrikt team som består av motiverade personer med vilja att lyckas. Din arbetsplats är i din region.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil Visa mindre